Kiterjesztené 2012 végén lejáró szerződését a Renault-val a Red Bull Racing forma-1-es alakulata. A páros tavaly világbajnoki címnek örülhetett, és idén is jó esélye van a trófea elhódítására.
Kiterjesztené 2012 végén lejáró szerződését a Renault-val a Red Bull Racing forma-1-es alakulata. A páros tavaly világbajnoki címnek örülhetett, és idén is jó esélye van a trófea elhódítására.
Ugyan az energiaital-gyárosok nem mindig voltak elégedettek a francia gyártó aggregátjainak erejével, két évvel ezelőtt pedig közel jártak ahhoz, hogy a Mercedes erőforrásaira váltsanak, most meggyőződésük, hogy a Renault-val újabb komoly sikereket érhetnek el – akár a 2014-ben bevezetésre kerülő új motorformula esetében is.
A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz úgy fogalmazott, mindig arra törekedtek, hogy együtt dolgozzanak egy nagy autógyártóval, és a továbbiakban is a Renault lesz az elsőszámú jelölt a partnerségre.
„Mindig igyekeztünk együttműködni egy nagy gyártóval. A Renault marad az elsődleges célunk 2013-ra, illetve az azt követő időszakra is” – mondta az üzletember.
Az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko kifejtette, kiválóan haladnak a tárgyalások a francia vállalattal.
„A Renault-val remekül haladtak az egyeztetések a 2013-as szezonról, illetve az azt követő időszakról, amikor még arról volt szó, hogy 1,6 literes négyhengeres turbómotorokat kell használnunk” – mondta a szakember.
„Már közel jártunk a megállapodáshoz, amikor előállt ez az új helyzet. A V6-os turbómotorok 2014-es használatával kapcsolatban is pozitív jeleket kaptunk a Renault-tól, de meg kell vitatnunk a részleteit ennek az új szituációnak.”
Korábban többször is felütötte a fejét az a pletyka, mely szerint a Red Bull a jövőben esetleg saját motorral venne részt a forma-1-es világbajnokság küzdelmeiben: a csapatot az AVL List nevű osztrák vállalattal is összeboronálták, Dietrich Mateschitz azonban kijelentette, csak a legextrémebb körülmények közepette vállalkoznának arra, hogy saját motort építsenek.
Mindeközben a Renault-val, mint motorbeszállítóval kapcsolatban is folynak a találgatások: a csapat szívesen látna el négy csapatot aggregátjaival a következő időszakban.
Az Autosport úgy tudja, a Team Lotus, a Lotus Renault és a Red Bull Racing mellett a franciák a Williamsnek is szállíthatnak motorokat a jövőben, mi több, a Renault valamely alakulattal – állítólag a Williamsszel vagy a Team Lotusszal – szorosabbra is fűzné kapcsolatát, és amolyan gyári csapatként működtetné a továbbiakban.