A Renault vezetése nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a hétvégi Magyar Nagydíj pénteki szabadedzésein ismét kipróbálja új kipufogórendszerét, amely a jelenlegi megoldással ellentétben nem előrefelé, hanem hátrafelé van kivezetve.
A Renault vezetése nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a hétvégi Magyar Nagydíj pénteki szabadedzésein ismét kipróbálja új kipufogórendszerét, amely a jelenlegi megoldással ellentétben nem előrefelé, hanem hátrafelé van kivezetve.
A mezőnyben a Renault használ egyedüliként elől kivezetett kipufogót, ami azt a célt hivatott szolgálni, hogy a meleg gázok fenéklemez alatt történő áramoltatásával még nagyobb leszorítóerőt érjen el az autó hátulján.
Igen ám, de mivel a szabályok a szezon közben megváltoztak, és a motorvezérlés terén már vannak korlátozások, az új rendszer elvesztette lényegét, és nem hogy előnyt, sokkal inkább hátrányt jelent a hagyományos, hátul kivezetett kipufogórendszerrel szemben.
A Renault már korábban jelezte, hogy keményen dolgozik azon, hogy minél előbb beépítse autóiba a hátul kivezetett, hagyományos rendszert, melynek pályatesztjét az elmúlt időben sikeresen elvégezte egy egyenes vonalú, aerodinamikai teszten Duxfordban.
Az angol színekben induló alakulat a Német Nagydíj pénteki edzésein Nick Heidfeldet már az új rendszerrel küldte pályára, hogy még több információt gyűjtsön arról, ám a vezetőség úgy döntött, hogy azt élesben még nem használják, mivel vannak hiányosságai.
Az egyik az, hogy egyelőre még nem teljesen szénszálas anyagból készült, így nem kevesebb, mint négy kilogrammal nehezebb, mint ideális esetben lennie kellene, ráadásul a megbízhatóságával is akadhatnak még problémák.
A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier azonban jelezte, hogy valószínűleg ismét tesztelik majd az új rendszert a Hungaroringen, ugyanis abban rengeteg a potenciál, ám csak abban az esetben fogják élesben is bevetni, ha az komoly előrelépést jelent.
„Egyre nyilvánvalóbb, hogy egy kiváló technikai megoldás, azonban vannak még kisebb-nagyobb gyermekbetegségei, amiket még nem javítottunk. Éppen ezért is halasztottuk el annak éles bevetését Németországban, de azóta sokat dolgoztunk már a rendszeren” – magyarázta a szakember.
„Talán ismét bevetjük a Magyar Nagydíjon. Egy kicsit még javítani kell rajta, hogy nagyobb hatása legyen. Egyelőre még nem túl megbízható, ezen pedig mindenképpen csiszolni kell, hiszen a megbízhatóság a legfontosabb.”