Brit lapértesülések szerint a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone azt tervezi, hogy átalakítja a jövő évi versenynaptárat: a Bahreini Nagydíjat a szezon végére teszi, és végleg törli a Török Nagydíjat.
Brit lapértesülések szerint a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone azt tervezi, hogy átalakítja a jövő évi versenynaptárat: a Bahreini Nagydíjat a szezon végére teszi, és végleg törli a Török Nagydíjat.
Az FIA a múlt hónapban már kiadta a 2012-es előzetes versenynaptárat, azonban megbízható források szerint Ecclestone módosításokat szeretne.
Egyik ezek közül az, hogy az első versenynek betervezett Bahreini Nagydíjat a szezon végére teszi, hogy ezzel további kilenc hónapot adjon a térségnek arra, hogy megoldja a jelenleg is aggasztó politikai helyzetét, ami miatt törölni is kellett az idei versenynaptárból.
A jövő évben bemutatkozó Amerikai Nagydíj időpontja is változhat, ugyanis a csapatok attól tartanak, hogy júniusban túlságosan meleg lesz Texasban, ami sem a versenyzőknek, sem a csapatoknak, sem pedig a nézőknek nem éppen ideális. Nem kizárt, hogy a tengerentúli verseny lesz az utolsó előtti állomás Brazília előtt.
A hírek szerint Ecclestone jelenleg is azon dolgozik, hogy átszervezze a jövő évi naptárat, amely Ausztráliában kezdődne meg márciusban, míg Bahreinbe valamikor novemberben utazna el a mezőny.
Ausztráliát egy héttel később Malajzia követheti, majd jön a Kínai- és Indiai Nagydíj, ami után egy három hetes szünet következhet, hogy a csapatok áttegyék székhelyüket az öreg kontinensre, ahol az első versenyt Barcelonában rendezik meg.
Ebben a három hétben kerülhetne megrendezésre az egyetlen háromnapos szezonközi teszt, aminek nagy valószínűséggel vagy az olaszországi Mugello, vagy a brit Silverstone adhat helyet.
Mivel a versenynaptár maximálisan húsz futamból állhat, egy idei versenyhelyszínnek búcsúznia kell, ami nem más lesz, mint Törökország, amely már korábban nem tudott megegyezni szerződése meghosszabbításáról.
Ecclestone terve szerint a versenynaptár előzetes marad, ám ha arra a csapatok is áldásukat adják, akkor azt az Motorsport Világtanács jóváhagyhatja és véglegesítheti az év későbbi részében.