Várhatóan a szezon második felére is megtartja innovatív kipufogó-rendszerét a Renault forma-1-es alakulata – ezt maga Eric Boullier csapatfőnök árulta el a brit sajtónak nyilatkozva.
Várhatóan a szezon második felére is megtartja innovatív kipufogó-rendszerét a Renault forma-1-es alakulata – ezt maga Eric Boullier csapatfőnök árulta el a brit sajtónak nyilatkozva.
A csapat ugyan kísérleti jelleggel a júliusi Német Nagydíj pénteki szabadedzésén kipróbált egy új megoldást, miszerint a kipufogógázt a többi csapathoz hasonlóan az autó hátuljánál vezetik ki, ám ennek ellenére minden valószínűség szerint a következő versenyeken is innovatív fejlesztésükkel, az elöl kivezetett kipufogóval állnak majd rajthoz.
„Hisszük, hogy még mindig van potenciál az elöl kivezetett kipufogóban, még ha olykor rossz irányba is fejlesztettük” – fogalmazott Eric Boullier az Autosport kérdésére.
„Tehát ezzel fogjuk folytatni, valószínűleg egészen a szezon végéig.”
A hátul kivezetett megoldást a csapat korábban azért fejlesztette ki, mert az FIA Silverstone-tól kezdve szabályozta a fújt diffúzorok használatát, ezt azonban később visszavonta.
„Sok időt töltöttünk a motorvezérléssel kapcsolatos viták közepette a hátul kivezetett kipufogó fejlesztésével” – vallotta be a csapatfőnök.
„Ezzel együtt azonban befejeztük a szélcsatorna fejlesztését is, és folytatni tudtuk az eredeti megoldást megújítását is.”
A Renault az elmúlt néhány versenyen meglehetősen alulteljesített, a csapatnál azonban abban bíznak, új fejlesztéseiknek hála feljavul majd teljesítményük a közeljövőben.