Sokat vár a melegebb időjárástól a hétvégi Olasz Nagydíjon a Ferrari brazilja, Felipe Massa, aki szerint a maranellói gárda továbbra is szenved az abroncsok megfelelő hőmérsékletre hevítésével.
Sokat vár a melegebb időjárástól a hétvégi Olasz Nagydíjon a Ferrari brazilja, Felipe Massa, aki szerint a maranellói gárda továbbra is szenved az abroncsok megfelelő hőmérsékletre hevítésével.
A Ferrari a Belga Nagydíjon ismételten komoly problémával találta szemben magát, a rendkívül alacsony pályahőmérsékletek miatt ugyanis nem tudta kihozni a maximumot a Pirelli gumijaiból.
Noha a hétvégi, monzai viadalon ugyanazon keverékeket használja majd a mezőny, mint Spában, Massa reméli, hogy a magasabb hőmérséklet a Ferrari malmára hajtja a vizet.
„Természetesen ez egy nagyon fontos hétvége lesz számunkra” – írta a brazil az olasz csapat hivatalos weboldalán vezetett blogjában.
„Nem azért, mert ez lesz az utolsó esélyünk az idei évben, hanem azért, mert tényleg szeretnénk elérni egy szép eredményt – önmagunknak, a csapatnak és az összes rajongónknak.”
„Spa nem volt túl fantasztikus számunkra, és a hűvös időjárás miatt ismét előjöttek a gumiproblémák, ezen a hétvégén pedig ugyanolyan összetételű abroncsokkal kell köröznünk, ám remélhetőleg jóval melegebb lesz. Szükségünk lesz egy olyan autóra, melynek jó a végsebessége.”
„Mint minden csapat, mi is alacsony leszorítóerőt generáló beállításokkal gurulunk pályára Monzában, az első szabadedzésen pedig meg kell bizonyosodnunk arról, hogy az autó jól kiegyensúlyozott, jól ki lehet gyorsítani vele a lassítókból és képes meglovagolni a kerékvetőket, mely elengedhetetlen egy jó köridő eléréséhez – különösen az időmérőn.”
„A monzai az utolsó európai versenyhétvégénk lesz idén, és mivel ez az idény nem alakult túl jól számunkra, még fontosabb lesz, hogy tökéletes munkát végezzünk és megpróbáljunk olyan eredményt elérni, mint amilyen mi és az összes rajongónk akar és megérdemel.”
A 30 éves versenyző hozzátette, meggyőződése, hogy a pálya természetéből adódóan jó sok előzést láthatunk majd hétvégén.
„Úgy gondolom, sok előzés lesz majd a gyors pálya miatt, illetve amiatt, hogy két helyen is használhatjuk majd a DRS-t” – magyarázta a brazil.
„Nem azt mondom, hogy előny lesz, ha az utolsó körben hátul autózik az ember a Parabolica előtt, hogy aztán megelőzze az elöl haladót, hiszen ha van egy jó autód, akkor jobb taktika, ha már előtte előzöl, és aztán kiautózol egy 1 másodpercnél nagyobb előnyt.”
„Viszont ha egészen az utolsó körig csatázol – ami könnyen előfordulhat -, akkor nagyon izgalmas versenyünk lehet. A bajnokság ezen szakaszában nem túl nehéz megjósolni, hogy a Ferrari, a McLaren és természetesen a Red Bull Racing a legesélyesebb a győzelemre.”
„Ezzel együtt a Mercedes már bizonyította, hogy az ő autóinak van a legnagyobb végsebessége az egyenesekben, és mivel ez nagyon fontos ezen a pályán, ők is komoly hatással lehetnek majd a végeredményre.”