Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke attól tart, nem elég következetesek a 2012-es esztendőben bevezetésre kerülő, a fújt diffúzorokra vonatkozó regulák – a szakember szerint néhány csapat a kiskapukat kihasználva továbbra is felhasználhatja majd a kipufogógázokat.
Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke attól tart, nem elég következetesek a 2012-es esztendőben bevezetésre kerülő, a fújt diffúzorokra vonatkozó regulák – a szakember szerint néhány csapat a kiskapukat kihasználva továbbra is felhasználhatja majd a kipufogógázokat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Technikai Munkacsoportja (TWG) a héten ismét összeült, hogy további egyeztetéseket folytasson a kipufogók kivezetésére vonatkozó szabályokról. Brawn ezzel együtt attól tart, a Technikai Szabályzatban megfogalmazott paraméterek nem elegek ahhoz, hogy megakadályozzák a mérnököket további trükkök alkalmazásában.
„Sajnos nem hinném, hogy 100 százalékig rendeződött ez a probléma, lesz egy újabb ülése a Technikai Munkacsoportnak” – mondta Brawn az Autosportnak nyilatkozva.
„Azt hiszem, ahogy egyre jobban elmélyedünk a témában, úgy próbáljuk bezárnia a lehetséges kiskapukat, de semmi garancia arra, hogy egyesek nem állnak majd elő valami újjal. Jól állunk, de nem mondanám azt, hogy 100 százalékig készen vagyunk, és szerintem a nehézséget most az okozza, hogy elérkezünk egy olyan időszakhoz, amikor a csapatok inkább megpróbálják kihasználni a lehetőségeket ahelyett, hogy változtatnak a szabályokon.”
„A csapatok jó szellemben egy idei arra törekednek, hogy megalkossák a lehető legjobb szabályokat, de aztán rögzülnek a regulák. Ha pedig egy mérnök előrukkol egy jó ötlettel, akkor fontolóra kell vennünk.”