A kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS) ellen tette le a voksát a Marussa Forma-1-es alakulata, így a kiscsapat idén sem használja majd a hibrid technológiát.
A kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS) ellen tette le a voksát a Marussa Forma-1-es alakulata, így a kiscsapat idén sem használja majd a hibrid technológiát.
A gárdánál úgy vélik, a csapat előmenetelét komolyan gátolhatná, ha idén belekezdenének a KERS-rendszer használatába. Habár a döntéssel körönként komoly tizedeket veszíthetnek közvetlen riválisaikkal szemben, a Marussiánál úgy vélik, hosszú távon kifizetődőbb, ha nem fektetnek energiát a hibrid technológiába.
„Szeretnénk előrelépni az idei évben, így elsősorban az aerodinamikára összpontosítunk – mivel ezzel nagyobb előnyre tehetünk szert” – fogalmazott John Booth csapatfőnök. „Másodperceket keresünk, nem pedig tizedeket.”
A szakember mindazonáltal elismerte, a költségek is komoly szerepet játszottak a döntésben.
Tavaly egyébként a Team Lotus is hasonlóképp tett, mivel úgy érezte, jobban jár, ha más területeken próbál előnyt szerezni riválisaival szemben. Ez végül kifizetődött az istállónak, hiszen a konstruktőri tabella 10. helyén zárt, idén azonban már használják a KERS-rendszert autóikban, melytől további fejlődésre számítanak.
A Marussiánál egyébként a napokban elismerték, komoly késésben vannak új autójuk fejlesztését tekintve, így az csak az utolsó előszezoni teszten, Barcelonában debütál majd március elején.