A hivatalos bemutatóra ugyan jövő keddig még várni kell, a Mercedes alakulata csütörtökön Silverstone-ban már pályára vitte 2012-es versenyautóját, az F1 W03-as kódjelet viselő modellt.
A hivatalos bemutatóra ugyan jövő keddig még várni kell, a Mercedes alakulata csütörtökön Silverstone-ban már pályára vitte 2012-es versenyautóját, az F1 W03-as kódjelet viselő modellt.
Az új konstrukció Michael Schumacherrel és Nico Rosberggel a volánnál tette meg első 100 kilométerét a Brit Nagydíjnak otthont adó versenypályán: a szabályok szerint a csapatoknak a Pirelli demóabroncsait használva erre lehetőségük van.
A Mercedes-Benz motorsport-igazgatója, Norbert Haug az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva elárulta, abban bízik, hogy a tegnapi bejáratásnak hála jövő kedden probléma nélkül kezdhetik meg a munkát Barcelonában, a második kollektív tesztsorozaton.
„Egy ilyen napon nagyon nehéz megítélni a teljesítményt, hiszen demonstrációs célokra készített gumikat kell használni, ráadásul egy rövid pályaszakasz volt. Az autó viszont úgy működött, ahogy vártuk” – mondta a szakember.
„100 kilométeres limit van, szóval délelőtt Nico megtett 50-et, utána pedig Michael jött. Nem voltak kezdeti problémák, most pedig indulhatunk Barcelonába.”
Ugyan az új versenygépről hivatalosan egyelőre semmit sem tudni, néhány – meglehetősen rossz minőségű – videó napvilágot látott csütörtökön, melyekből kivehető, hogy a Mercedes új autója is megkapta lépcsős orrszerkezetét a mezőny legtöbb versenygépéhez hasonlóan.
„Az autók orráról folyik a legtöbb eszmecsere” – folytatta Haug. „Igen, lépcső orra van, mint azt már néhányan láthatták. Tényleg nagyon jó megoldás, és meglehetősen dinamikus is.”
Mint ismert, a Mercedes múlt héten, Jerezben tavalyi versenyautójával kezdte meg a felkészülést, hogy a lehető legtöbb időt tölthesse el a szélcsatornában az új konstrukció fejlesztésével. Haug elárulta, nagyon hasznos tesztet zártak Dél-Spanyolországban, hiszen rengeteg információt gyűjtöttek a Pirelli vadonatúj abroncsairól.
A szakember elárulta, bízik a gyárban elvégzett munkában is.
„Remek szimulációkat végeztünk, osztottunk-szoroztunk, sokat dolgoztunk a gyárban. Időben vagyunk az autóval, szimuláltuk a motort, a váltót és a KERS-rendszert is. Szóval pozitívak vagyunk, a célunk pedig az, hogy jó formában kezdjük meg a munkát Barcelonában.”
„A régi autóval is tanultunk valamit az új gumikat illetően, és a fújt diffúzorral köröztünk a régi abroncsokról összegyűjtött adatokkal való összehasonlítás miatt. Sokat tanultunk, és remélhetőleg mindezt hasznosítani tudjuk majd az új autó esetében.”