Nem támogatja a maximális bokszutcai sebesség csökkentését a Nemzetközi Automobil Szövetség – az FIA szerint semmi szükség a változtatásra.
Nem támogatja a maximális bokszutcai sebesség csökkentését a Nemzetközi Automobil Szövetség – az FIA szerint semmi szükség a változtatásra.
A BBC úgy tudja, a legtöbb csapat támogatja a javaslatot, miszerint a bokszutcában 100 km/h-ról 60 km/h-ra csökkentsék a maximálisan megengedett sebességet, a sportot irányító testület állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint azonban nincs szükség változtatásra, állítása szerint ugyanis semmi bizonyíték nincs arra, hogy a jelenlegi rendszer nem biztonságos.
A szabadedzéseken egyébként jelenleg is 60 km/h a megengedett maximális sebesség, az időmérőre, illetve a vasárnapi versenyre viszont ezt a legtöbb esetben 100 km/h-ra emelik.
A módosításra egyébként azért kerülne sor, mert tavaly egy belgiumi sportautó-versenyen egy szerelő életét veszítette, miután csapatának egyik autója fékhiba következtében nem tudott megállni a bokszutcában. Az FIA azonban úgy gondolja, a balesetet műszaki hiba okozta, nem pedig a túlzottan nagy tempó.
A közelmúltban egyébként már számos intézkedést hoztak annak érdekében, hogy minél biztonságosabbá tegyék a bokszutcát: a versenyek során például nem tartózkodhatnak vendégek, illetve újságírók a pit-lane-ben, kivéve persze a bokszutcai riportereket, és a csapatok személyzete is csak akkor hagyhatja el a garázst, ha kerékcserére érkezik egyik autója.
A bokszutcai sebesség csökkentése a versenystratégiákra is komoly hatással lenne: vélhetően eggyel kevesebb kiállást eszközölnének a csapatok versenyenként, ami épp az ellentéte annak, amit az FIA, illetve a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli szeretne elérni – magyarán, hogy minél több kerékcserét láthassanak a nézők a futamok során.
A BBC szerint az FIA azért sem szeretné csökkenteni a bokszutcai sebességet, mert úgy érzi, a versenyautók túl lassúnak tűnnének a bokszutcában, ami nem éppen illik bele a Forma-1 imidzsébe.
Négy helyszínen – Ausztráliában, Monacóban, Szingapúrban és Valenciában – egyébként már évek óta 60 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, mivel ezeken a helyszíneken a bokszutca vagy rövidebb, vagy szélesebb, mint más versenypályákon.
A szabálykönyv tartalmaz egy záradékot is, miszerint Charlie Whiting versenyigazgató bármikor javasolhatja a stewardoknak, hogy csökkentsék a bokszutcai sebességet, ha úgy ítéli meg, hogy a túlzott tempó biztonsági kockázatot rejt magában.