A Hispania csapatának veterán versenyzője, Pedro de la Rosa bízik abban, a barcelonai tesztsorozat utolsó napján, vasárnap pályára vihetik vadonatúj, 2012-es versenyautójukat.
A Hispania csapatának veterán versenyzője, Pedro de la Rosa bízik abban, a barcelonai tesztsorozat utolsó napján, vasárnap pályára vihetik vadonatúj, 2012-es versenyautójukat.
A spanyol kiscsapat csupán múlt hétvégén teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) utolsó töréstesztjét, most pedig versenyt fut az idővel, hogy még az előszezon utolsó, barcelonai tesztsorozatának ideje alatt befejezze az F112-es konstrukciót.
De la Rosa elárulta, arra összpontosítanak, hogy még ezen a héten, vasárnap pályára vigyék a versenyautót, ám hozzátette, szükség esetén hétfőn, egy aerodinamikai teszt erejéig, vagy pusztán filmforgatás céljából körözhetnek a modellel.
„A célunk az, hogy vasárnap kipróbáljuk az autót. A töréstesztet teljesítettük vasárnap, a csapat azóta az autó építésén dolgozik” – fogalmazott a spanyol versenyző.
„A versenygép építése zajlik, és ha sikerül végeznünk vasárnapig, az remek. Ha nem, akkor lehetőségünk lesz arra, hogy hétfőn, egy új teszten próbáljuk ki az autót.”
De la Rosa elárulta, habár idén sem sikerült úgy a felkészülés, ahogy szerették volna, abban bíznak, az idei bajnokság során előrelépéseket tesznek majd.
„Ha sikerül versenyről-versenyre javulnunk, az jó. Ne felejtsük el, hogy egy F1-es bajnoki évad 19-20 versenyből áll, szóval van terület a fejlődésre. Viszont lépésről-lépésre kell haladnunk, le kell fektetnünk az alapokat. Amit eddig láttam, az meggyőzött, és a csapat vezérkara is remek munkát végez.”
A spanyol hozzátette, csapata a szezon előrehaladtával fontolóra veszi majd, hogy használja-e a kinetikus energia-visszanyerő rendszert autóiban.
„Az autót úgy tervezték, hogy használható benne a KERS, de a csapat úgy döntött, hogy a hibrid rendszer nélkül kezdjük az idényt. A szezon során – amint lesz elég időnk tesztelni, és megérkezünk Európába – dönthetünk arról, hogy használjuk-e vagy sem.”