A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn elárulta, semmi okát nem látja annak, csapata miért ne harcolhatna a futamgyőzelmekért a 2012-es évadban.
A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn elárulta, semmi okát nem látja annak, csapata miért ne harcolhatna a futamgyőzelmekért a 2012-es évadban.
A brackley-i gárda meglehetősen versenyképesnek tűnt az előszezoni teszteken, noha kétségtelen, a Jerezben és Barcelonában látottakból messzemenő következtetéseket hiba volna levonni, már csak azért is, mert az erőviszonyokat tekintve egyáltalán nem kaptunk tiszta képet.
A Mercedes azonban idén szeretne az élcsapatokkal harcolni, és Brawn szerint a futamgyőzelmekre is esélyesek lesznek majd.
„Azt hiszem, az ember mindig hisz ebben. Győztes autót akarunk, és semmi nincs, ami azt sugallná, hogy ez ne lenne meg” – mondta magabiztosan a német alakulat első embere.
„Néha olyan autód van, amivel küszködsz, és vannak dolgok, melyek nem úgy működnek, ahogy vártuk, vagy, ahogy szeretnénk, hogy működjenek. Ezzel az autóval kapcsolatban azonban semmi nincs, ami azt sugallná, hogy nem érjük el céljainkat. Célunk pedig az, hogy sokkal jobban szerepeljünk, mint az elmúlt két évben.”
A szakember azt nem akarta megtippelni, hogy csapata hogy is áll riválisaihoz képest, ennek pedig legfőbb oka, hogy a fújt diffúzorok betiltása miatt a mezőny alakulata mindent megtesznek azért, hogy olyan megoldásokat vonultassanak fel, melyekkel kompenzálni tudják az elvesztett tapadást – a teljesítményt tehát még nehezebb megjósolni.
„Nehéz megmondani, hiszen nem tudhatjuk, a többiek mennyi üzemanyaggal voltak pályán” – érvelt Brawn. „Ha látunk odakint egy autót, ami épp elkezd egy versenytávot, akkor feltételezhetjük, hogy tele van üzemanyaggal, és pontosan meg lehet mondani, pontosan milyen modell alapján dolgoznak. Néhány versenytáv jónak tűnt, néhány pedig nem annyira, és gyanítom, hogy Melbourne az autók alaposan megváltoznak még.”
„Néhány csapat olyan tervvel állt elő, melynek köszönhetően továbbra is fújják a kipufogógázt a hátsó abroncsok környékén – ennek pedig hatása lehet, amikor a gumikopás kritikus, hiszen sokkal nehezebb irányítani azt, hogy hol is áramoljanak a gázok, mint tavaly. Az elmúlt évben ez elég precízen ment, idén viszont nem így működik, mert a kipufogócsöveket nem lehet a diffúzorra irányítani.”
„Lesz néhány érdekes fordulat az első néhány versenyen.”