Nemcsak a Mercedes, a többi csapat is mindent megtesz azért, hogy a szabályok határait feszegetve olyan rendszerrel álljon elő, mellyel előnybe kerülhet legfőbb riválisaival szemben – állítja Ross Brawn.
Nemcsak a Mercedes, a többi csapat is mindent megtesz azért, hogy a szabályok határait feszegetve olyan rendszerrel álljon elő, mellyel előnybe kerülhet legfőbb riválisaival szemben – állítja a brackley-i gárda csapatfőnöke, Ross Brawn.
A német alakulat ellen az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a Lotus, valamint a Red Bull Racing indított támadást, véleményük szerint ugyanis a Mercedes W03-as versenygépe nem felel meg a technikai szabályoknak.
A két istálló azt kifogásolja, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) zöld utat adott a Mercedes megoldásának: a brackley-i gárda autója hátsó terelőszárnyának véglapjain két lyukat helyezett el, melyek levegőt áramoltatnak a versenygép orra felé, amikor a DRS-rendszer nyitott állásban van.
A Lotus és a Red Bull azzal érvel, a Technikai Szabálykönyv nem teszi lehetővé olyan eszközök használatát, melyek versenyzői beavatkozással képesek megváltoztatni az autó aerodinamikai jellemzőit – kivételt képez ez alól természetesen a DRS-rendszer.
A Mercedes épp ezt a kiskaput használta ki, az FIA technikai delegáltja, Charlie Whiting szerint ugyanis a németek „F-csatornája” a DRS részét képezi.
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn a minap úgy nyilatkozott, nem érti, a riválisok miért vannak elfoglalva az ő autójukkal, hiszen több csapat versenyautóján is számos kérdéses elem kapott helyet.
„Ha jól emlékszem, nem múlt el úgy év, hogy ne lett volna valamiféle vita vagy egyet nem értés. Úgy gondolom, amit mi csináltunk, az most elvonja a figyelmet azokról a kipufogókról, melyeket a többi csapat használ, és melyek egyáltalán nem felelnek meg a szabályok szellemének” – magyarázta a szakember.
„Az FIA idén már nem engedi, hogy a kipufogógázokat a diffúzorra fújjuk rá. Úgy gondoltuk, nem is lesz ebből vita, ám néhány autón mégis megjelent egy hasonló megoldás. A mi szárnyrendszerünk tehát gyakorlatilag elvonta most a figyelmet egy olyan rendszerről, melyet idén nem szerettünk volna használni.”
„A Forma-1 nagyon versenyképes sportág, mint ahogy a résztvevő szakemberek is képzettek. El kell fogadnunk az írott szabályokat, és együtt kell élni azzal, ha valaki egy okos szabályértelmezéssel kitalál valamit.”
A múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon egyébként sem a Lotus, sem a Red Bull nem emelt hivatalosan panaszt a Mercedes ellen, ám várhatóan a Maláj Nagydíj helyszínén tovább folyik majd a vita a felek között.
Brawn mindazonáltal úgy fogalmazott, ők nem fognak tiltakozni a riválisok kipufogói ellen, mivel elfogadják, hogy a sportot irányító testület szabályosnak minősítette azokat.
„Az FIA-val mi már kitárgyaltuk ezt: őket nem zavarta a többiek megoldása, mi pedig tiszteletben tartottuk ezt. Most mindent megteszünk azért, hogy tanulmányozzuk ezeket a kipufogórendszereket, hogy kiderüljön, hasznunk származhat-e belőlük. De feltételezem, jövőre már nem használhatjuk őket.”