Hivatalos óvást nyújtott be a Mercedes Forma-1-es csapata ellen a Lotus, mivel a brit istálló továbbra is úgy véli, a brackley-i gárda trükkös F-csatornája nem felel meg a szabályoknak.
Hivatalos óvást nyújtott be a Mercedes Forma-1-es csapata ellen a Lotus, mivel a brit istálló továbbra is úgy véli, a brackley-i gárda trükkös F-csatornája nem felel meg a technikai szabálykönyv által támasztott követelményeknek.
Habár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Ausztráliában és Malajziában is szabályosnak minősítette a Mercedes DRS-rendszer által aktiválódó megoldását, a vita tovább folyik annak legalitását illetően.
A hírek szerint több csapat – élükön a Lotusszal és a Red Bull Racinggel – álláspontja is az, hogy a német istálló vétett a szabályok ellen.
Éppen ezért a Lotus a Kínai Nagydíj helyszínén, Sanghajban hivatalos panaszt emelt a Mercedes ellen. A csapat a Technikai Szabálykönyv 3.15-ös, illetve 3.18-as cikkelyére hivatkozik, mely kimondja, tilos olyan rendszerek használata (a DRS kivételével), melyek a versenyző közvetlen beavatkozásával megváltoztatják az autó aerodinamikai tulajdonságait.
Kínai idő szerint délután a Mercedes és a Lotus képviselői várhatóan egyeztetnek majd, noha utóbbi alakulat már benyújtotta az óváshoz szükséges 2000 eurót.
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn nem sokkal ezelőtt úgy nyilatkozott, nagyon csalódott, hogy ezúttal sem sikerült pontot tenni az ügy végére.
„Szerintem kiábrándító, hogy a harmadik versenyen még mindig ilyen helyzetben vagyunk” – fogalmazott a szakember.
„A rendszer nem változott, mint ahogy az FIA álláspontja sem, sőt, ha jól tudom, az ő érveik sem. Szóval ha most tiltakoznak, miért nem tiltakoztak Ausztráliában? Semmi újdonság nincs.”
Brawn hozzátette, nem érti, a rivális csapatok miért foglalkoznak annyira a Mercedes rendszerével, főleg úgy, hogy az abból fakadó előny mondhatni elhanyagolható.
„Ez csupán a kirakó egy kisebb darabja. Nyilván van előnye, de azt hiszem, a Lotusnál úgy nyilatkoztak, hogy itt 2 tizedmásodperces javulást várnak a fejlesztéseiktől. Nos, megígérhetem önöknek, hogy a mi rendszerünknek nincs 2 tizednyi előnye, különösen a versenyen, ahol csak akkor lehet használni azt, ha épp előzünk.”