Pályafutása első pole pozícióját szerezte Kínában, élete 111. F1-es Nagydíján a Mercedes AMG Petronas német tehetsége, Nico Rosberg.
Pályafutása első pole pozícióját szerezte Kínában, élete 111. F1-es Nagydíján a Mercedes AMG Petronas német tehetsége, Nico Rosberg.
A 26 esztendős versenyző legjobb idejével több mint fél másodperccel utasította maga mögé a másodikként végzett Lewis Hamiltont, valamint saját csapattársát, Michael Schumachert.
Juan Manuel Fangio 1955-ös sikere óta tehát Rosberg az első, aki egy Mercedesszel tudott első rajtkockát szerezni a Forma-1-ben, így érthető módon rendkívül boldogan nyilatkozott a kvalifikáció után.
„Nagyon jól ment az időmérő, és igazán különleges érzés. Most nyilvánvalóan alig várom már, hogy az élről rajtoljak” – mondta örömittasan a német.
„A pálya folyamatosan hűlt, a hőmérséklet csökkent, szóval a hátsó gumik elkezdtek jól működni. Az utolsó etap előtt változtattunk a beállításokon, és sikerült összehoznom egy tökéletes kört.”
Arra már a hétvégét megelőzően számítani lehetett, hogy a Mercedes gyors lesz a sanghaji időmérőn, hiszen a pálya hosszú egyenese kedvez a brackley-i gárda trükkös F-csatornájának, ráadásul Hamilton büntetése miatt Rosberg mellől Michael Schumacher rajtolhat majd a második helyről.
Rosberg ezzel együtt attól tart, a W03-as konstrukció versenytempója hagy majd némi kívánnivalót maga után a vasárnapi viadalon.
„Az világos, hogy a versenyen nem vagyunk olyan gyorsak, mint az időmérőn, de folyamatosan fejlődünk, megpróbáljuk a legjobbat nyújtani, és dolgozni fogunk este. Meglátjuk, mit tudunk tenni a beállításokkal, hogy aztán a legtöbbet hozzuk ki belőlük.”
„Nagyszerű érzés az első helyen lenni, jó kört összerakni. Ez jól mutatja, hogy csapatként sikerül előrelépnünk. A versenytempót tekintve még nem vagyunk a legjobbak, de közeledünk. Néhány hét alatt nem lesz nagy ugrás, ez némi időbe telik, de ott leszünk.”
„Nehéz megmondani, miképp teljesítünk majd holnap, szóval erre még várnunk kell.”
Rosberg egyébként olyan parádés kört futott a Q3 elején, hogy öt perccel a leintés előtt kiszállt autójából, hiszen úgy érezték, nincs szükség arra, hogy újra próbálkozzon.
„Egyszerűen csak úgy döntöttünk, hogy megspórolunk egy szett gumit. Jó kör volt, és az is jó, hogy sikerült tartalékolni a versenyre, hiszen a pontokat a futamon osztják, nem az időmérőn.”