Nico Rosberg magabiztos vezetést nyújtva, rajt-cél győzelmet aratott a Kínai Nagydíjon. A Mercedes német pilótája mögött a McLaren duója, Button és Hamilton végzett, míg Schumacher egy malőr miatt kiesett.
Nico Rosberg megszerezet első forma-1-es győzelmét a Kínai Nagydíjon, mellyel első diadalához juttatta a modernkori Mercedes csapatot, miután fantasztikus vezetést bemutatva, rajt-cél győzelmet aratott.
Rosberg személyében egy új futamgyőztest köszönthet a mezőny, Heikki Kovalainen 2008-as magyarországi diadala után, míg a gyári Mercedes csapat legutóbbi győzelme 1995-ben volt, mikor Juan Manuel Fangio az első helyen futott célba az Olasz Nagydíjon.
A McLaren duója, Jenson Button és Lewis Hamilton végzett a dobogón, míg a negyedik illetve az ötödik helyen a Red Bull párosa, Mark Webber és Sebastian Vettel jött be.
Bár Rosberg pozíciója egy pillanatig sem volt veszélyben az élen, izgalmakban nem volt hiány, hiszen az eltérő stratégiák miatt szinte folyamatosan változott a sorrend mögötte.
A Mercedes német versenyzője kiválóan kapta el a rajtot, már az első körökben megnyugtató előnyt autózott ki csapattársával, Michael Schumacherrel szemben, akinek versenye az első kiállás után véget ért, ugyanis jobb első kerekét nem helyezték fel megfelelően, így a második helyről fel kellett adni a küzdelmet, pedig jó esélye lett volna a dobogóra.
Ezt követően Button jelentette a legnagyobb fenyegetést Rosbergre nézve. A McLaren brit versenyzője kiválóan kapta el a rajtot és a harmadik helyen vette be az első kanyart, majd sokáig harcban volt Rosberggel – eltérő, három kiállásos stratégiájával.
A német pilóta utolsó kiállását követően begyorsult, mellyel még azelőtt biztosította magának a győzelmet, hogy Button sok időt veszített utolsó kerékcseréjénél, mivel bal hátsó kereke nem ment fel elsőre.
Kimi Räikkönen szépen tartotta magát, tíz körrel a vége előtt a második helyen autózott, ám túlságosan optimista volt, mikor azt gondolta, hogy szinte a verseny felét képes lesz teljesíteni harmadik szett gumijával, és néhány kör alatt visszacsúszott a tizennegyedik pozícióba.
Vettel hasonló stratégián volt, ám a Red Bull versenyzője jobban tudta tartani magát, és egy ponton úgy tűnt, hogy akár a második helyen is célba érkezhet, de a gumik ebben az esetben is drasztikusan elkezdtek fogyni.
A kétszeres világbajnokot Button, Hamilton, majd Webber is megelőzte, így be kellett érnie az ötödik hellyel.
Miközben Räikkönen visszacsúszott, csapattársa, Romain Grosjean egy két kiállásos stratégiával a hatodik helyre hozta be a Lotust, a Williams párosa, Bruno Senna és Pastor Maldonado előtt.
Fernando Alonso a kilencedik lett a Ferrarival, míg az első tíz sorát a harmadik helyről induló Kamui Kobayashi zárta, csapattársa, Sergio Perez előtt.