A 2012-es esztendőben rendkívül sok múlik azon, hogy a csapatok miképp tudnak játszani versenyautóik beállításaival, hogy az a kvalifikáción, valamint a másnapi versenyen is optimális teljesítménnyel rukkoljon elő – állítja a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn.
A 2012-es esztendőben rendkívül sok múlik azon, hogy a csapatok miképp tudnak játszani versenyautóik beállításaival, hogy az a kvalifikáción, valamint a másnapi versenyen is optimális teljesítménnyel rukkoljon elő – állítja a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn.
A szezon eddig eltelt négy versenyén négy különböző győztest ünnepelhettünk: Ausztráliában a mclarenes Jenson Button, Malajziában a Ferrarival versenyző Fernando Alonso, Kínában a Mercedes német tehetsége, Nico Rosberg, míg a legutóbbi, bahreini megmérettetésen a Red Bull címvédője, Sebastian Vettel bizonyult a legjobbnak.
Rendkívül szoros tehát az élmezőny, Ross Brawn szerint pedig a siker kulcsa a beállításokban keresendő.
„Nem módosíthatunk a beállításokon a szombati időmérő, illetve a vasárnapi verseny között. Mindkettő teljesen más kihívást jelent, különösen az idei abroncsokkal” – magyarázta a szakember.
„Egy dolog beállítani az autót úgy, hogy gyors legyen egy körön, és teljesen más úgy, hogy 70 körön keresztül tudjon gyorsan és következetesen teljesíteni.”
Brawn hozzátette, az a csapat, mely a legjobb kompromisszumot képes megkötni egy versenyhétvége során, komoly előnybe kerülhet riválisaival szemben.
„Aki ráérez arra, hogy mire lesz szüksége a versenyen, és elő áll egy kompromisszumos megoldással – akár a rajtpozíció rovására –, az döntő előnyben lehet a futamon. Viszont egyáltalán nem könnyű megjósolni, mi történik vasárnap.”