Rendkívül magabiztosan várja a 2012-es szezon további részét a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn, elmondása szerint azonban a kezdeti botladozások után itt az ideje annak, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a rendelkezésükre álló csomagból.
Rendkívül magabiztosan várja a 2012-es szezon további részét a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn, elmondása szerint azonban a kezdeti botladozások után itt az ideje annak, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a rendelkezésükre álló csomagból.
Bár Nico Rosberg Sebastian Vettellel egyetemben a legtöbb pontot szerezte az elmúlt öt versenyen, a német istállónak bőven voltak problémái a szezon első felében – melyek főként a hétszeres világbajnok Michael Schumachert sújtották.
Brawn elárulta, elégedett a W03-as konstrukció teljesítményével, ugyanakkor jó volna, ha a következő versenyeken már a legtöbbet hoznák ki lehetőségeikből.
„Idén sokkal ígéretesebben teljesítünk, jobbak a lehetőségeink, mint az elmúlt két évben, viszont még nem sikerült kihasználni a bennünk rejlő potenciált” – nyilatkozta Brawn.
„Sok verseny van még hátra, viszont eddig elégedett vagyok autónk teljesítményével, mivel már nyertünk egy futamot, és Monacóban másodikként értünk célba, versenyautónk pedig tulajdonképpen mindig a legjobb négy vagy hat között végez az időmérőn. Úgyhogy az idei versenygép sokkal versenyképesebb.”
„Még nem igazán sikerült mindent a helyére rakni. Voltak futamok, melyeken bizony kiesett a kezünkből a labda, nem tudtuk a legtöbbet kihozni magunkból. Viszont nagyon bízom abban, hogy a bajnokság hátralévő részében sikerül a maximumot nyújtanunk, mivel véleményem szerint a lehetőségeink idén sokkal jobbak, mint az elmúlt években.”
Rosberg hátránya jelenleg 21 pont Lewis Hamiltonnal szemben az egyéni pontversenyben, Brawn szerint pedig minden adott ahhoz, hogy továbbra is harcban legyenek a bajnoki elsőségért.
„Nico nagyon jól vezet, az autónk pedig versenyképes. Nico csak egy futamgyőzelemre van attól, hogy élen álljon a pontversenyben. Egyszerűen csak azért kell küzdenünk, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el. Majd kiderül, hogy sikerül, de jelen pillanatban semmi okunk nincs arra, hogy azt feltételezzük, nem sikerülhet.”
A Mercedes csapatfőnöke elárulta azt is, alaposan felülvizsgálták a Michael Schumacher kanadai kiesését okozó hidraulikus rendszert az autó hátsó szárnyán, így remélik, a probléma nem üti fel újra a fejét.
„Módosítottunk a tervezésen, hogy megbizonyosodjunk arról, minimálisra csökkentjük annak a lehetőségét, hogy a hiba újra előfordul. Az autó egy jól bevált részéről van szó, úgyhogy csalódottak voltunk, amikor problémát okozott.”