A csapatok számára a fejlesztőmunka szempontjából már önmagában az is nagy hátrány, ha esőben kell dolgozniuk. Pénteken Hockenheimben mindezt Valtteri Bottas azzal fejelte meg, hogy még össze is törte a Williams autóját.
A csapatok számára a fejlesztőmunka szempontjából már önmagában az is nagy hátrány, ha esőben kell dolgozniuk. Pénteken Hockenheimben mindezt Valtteri Bottas azzal fejelte meg, hogy még össze is törte a Williams autóját.
A finn tesztpilóta Bruno Senna autóját vezethette a Német Nagydíj első szabadedzésén, de az esős aszfalton kicsúszott, és összetörte a Williamst a 19-es kanyarban. A szerelők a második edzésre megjavították a négykerekűt, és Bottas nem is érzi magát hibásnak, de azért elnézést kért a kellemetlenségért.
„A történtek után nem tudtam eldönteni, hogy én hibáztam, vagy az autóban romlott el valami. Az adatokat elemezve viszont kiderült, hogy több dolog egyidejű következménye volt a kicsúszás. A fékegyensúly túlságosan az autó hátulja felé volt eltolva, és én kicsit talán túl keményen fékeztem, és a kicsúszást megelőző kanyarban kiszélesítettem a pályát. Ez az én hibám volt”- elevenítette fel a baleset körülményeit Bottas az Autosport munkatársának nyilatkozva.
„Jó lecke volt ez a mai nap, de elnézést kérek a szerelőktől. Természetesen mindig tökéletes teljesítményre törekszem, és nem akarok hibázni, de szerintem mindenki tudja, hogy hibák becsúsznak olykor. Emberek vagyunk, és hibázunk. Ez volt az első, és remélem egyben az utolsó hibám is idén”- mondta a GP3-as sorozat tavalyi bajnoka.