Nemcsak a Force India és a Ferrari, de a Mercedes is teszteléssel tölti a következő három napot – a gárda Magny-Cours-ban rója a köröket, ahol fiatal tehetsége, Sam Bird dolgozik majd a legújabb fejlesztéseken.
Nemcsak a Force India és a Ferrari, de a Mercedes is teszteléssel tölti a következő három napot – a gárda Magny-Cours-ban rója a köröket, ahol fiatal tehetsége, Sam Bird dolgozik majd a legújabb fejlesztéseken.
Az istálló a szezon eddig eltelt részében sokat szenvedett a Pirelli abroncsai miatt, ezért mindent megtett azért, hogy a lehető legjobban megértse az idei gumik viselkedését.
Ross Brawn csapatfőnök bevallotta, vélhetően emiatt kissé elhanyagolták a fejlesztéseket, és ez vezetett ahhoz, hogy a Mercedes mostanra kissé lemaradt az élmezőny csapataitól – noha a szezon elején Nico Rosberg révén még futamgyőzelmet is aratott.
A csapat most megpróbálja behozni a lemaradást: a fiatal versenyzők tesztjének keretében három napot tölt el Franciaországban, ahol számos újítást pályára visz.
Az Autosport című szaklap értesülései szerint a W03-as versenygépre Magny-Cours-ban felkerül a Lotus által kitalált passzív végsebesség-növelő rendszer, valamint a Ferrari, a McLaren és a Sauber által a szezon eddig eltelt részében is hatékonyan használt Coanda típusú kipufogórendszer is.
„Nem tudtuk kellőképp megérteni a gumik viselkedését, így arra a következtetésre jutottunk, hogy jobban tesszük, ha erre a területre összpontosítunk a Coanda-rendszer helyett” – mondta Ross Brawn a brit lapnak nyilatkozva.
„Talán mindkét dologgal párhuzamosan kellett volna foglalkozni – ehelyett arra koncentráltunk, amiről azt hittük, a legfontosabb.”
„A gumikezelést illetően mostanra sokkal jobbak lettünk, sőt, voltak versenyek, ahol tovább kitartottak a mi abroncsaink, mint riválisainké. Ez nem igazán volt jellemző a szezon kezdetén.”
„Persze a szélcsatornában is folytak a munkálatok vadonatúj, 60 százalékos modellünkkel. Ez segített minket abban, hogy jobban megértsük az új kipufogórendszert. Ezt a megoldást a héten ki fogjuk értékelni.”
A szakember elmondta, az új fejlesztésnek hála idei versenygépük hatékonyabban működhet a lassabb kanyarokban.
„Véleményünk szerint elég komoly jelentősége lehet a lassabb kanyarokból való kigyorsításoknál. Ez a rendszer inkább kis tempónál, nem pedig nagy sebességnél hatékony.”
A Mercedes csapata volt az első, mely az idei évben pályára vitte dupla DRS-rendszerét, melyet az évad első felében rendkívül hatékonyan működtetett. A németországi, valamint a hungaroringi versenyhétvégén azonban a Lotus előállt egy passzív rendszerrel, melynek kiértékelését most a Mercedes is folytatja.
„Hosszú még az út, de az évad későbbi felében lehetnek olyan versenyek, ahol ez a dolog hatékony lehet. Egy passzív rendszerről van szó, és csak bizonyos kanyarkombinációkban üzemel hatékonyan.”
A Mercedes autóját egyébként Sam Bird vezeti Magny-Cours-ban, ám nem kizárt, hogy a csütörtöki zárónapra átadja a volánt Brendon Hartley-nak.