A pénteki szabadedzések után Sebastian Vettel a harmadik tréningen is a leggyorsabb volt Austinban. Lewis Hamilton már bő két tizedmásodpercre megközelítette a németet, harmadikként Pastor Maldonado zárt.
A pénteki szabadedzések után Sebastian Vettel a harmadik tréningen is a leggyorsabb volt Austinban. Lewis Hamilton már bő két tizedmásodpercre megközelítette a németet, harmadikként Pastor Maldonado zárt.
Helyi idő szerint szombat reggel kilenc órakor (magyar idő szerint 16 óra) meglehetősen hűvös időben hajtott pályára a mezőny Austinban a harmadik és egyben utolsó szabadedzésen. Ennek azért van jelentősége, mert a pilóták sokat panaszkodtak arra az első nap után, hogy a vadonatúj aszfaltcsíkon nagyon nehezen tudják megfelelő hőmérsékletre melegíteni a gumikat.
Ezen értelemszerűen most sem sokat segített a 13 Celsius-fokos levegő, és az ennél csak három-négy fokkal magasabb aszfalt-hőmérséklet. A frissen átadott texasi pálya aszfaltja még egyáltalán nincs felgumizva, és így ugyan szinte egyáltalán nem koptatja a gumikat, de részben emiatt nehéz is az abroncsokat üzemkész állapotba hozni.
A pálya és a gumik minél jobb kiismerése érdekében a pilóták nem is tétlenkedtek, az egyórás utolsó felkészülési lehetőségen végig nagy volt a forgalom a pályán. Ebből már pénteken is adódott néhány konfliktus, és ezúttal is voltak, akik nem értették meg riválisukat. Sergio Perez például Charles Pic Marussiájának ment neki. Először úgy tűnt, Pic elengedi a mexikóit, de végül bezárta előtte az ajtót a 7-es kanyarban, így a két autó összeért. Pic meg is pördült, de komolyabb baja egyik autónak sem lett. A stewartok valószínűleg elbeszélgetnek majd mindkettejükkel az edzés után.
Jean-Eric Vergne egyedül hozta össze a bajt, lesodródott az ideális ívről, és vélhetően túl keményen találta el a rázókövet, és az ütéstől eltört autója felfüggesztése. A francia a pálya mellett parkolta le Toro Rossóját, ő maga pedig egy robogó utasaként jutott vissza a bokszba.
A pályán fél óra elteltével Jenson Button volt a leggyorsabb, megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont. A sorrend a két McLaren-pilóta közt később felcserélődött, és már mindketten túlszárnyalták Sebastian Vettel pénteki legjobbját. A Red Bull címvédője a harmadik helyen tanyázott, de ekkor még nem tudott 1:38 alá kerülni.
A hajrára a többség már a lágyabbnak számító közepes gumikkal hajtott pályára – Vettel is így ugrott az élre a leintés előtt nem sokkal. Hamilton és Button ekkor már visszacsúszott a középmezőnybe, ahonnan utolsó mért körével Hamilton a második helyre ugrott fel. Vettel és közte már csak 258 ezredmásodperc volt a különbség, ami a McLaren-drukkerek számára mindenképpen jó hír, hiszen az első edzésen még valóságos szakadék volt a két pilóta közt. A harmadik helyen fél másodperces lemaradással Pastor Maldonado fejezte be az utolsó tréninget.
Fernando Alonso negyedik lett az időmérő előtt, közel hét tizedmásodperccel kapott ki Vetteltől. A mezőny egyébként kezd egyre jobban összerázódni, a pénteki hatalmas különbségek egyre inkább eltűnnek. Ezúttal a legjobb nyolc pilóta volt egy másodpercen belül – emlékezhetünk, az első edzésen senki nem tudott egy másodpercen belülre kerülni Vettelhez képest, a második tréningen pedig csak ketten tudták véghezvinni ezt a bravúrt.
Alonso mögött Nico Rosberg (Mercedes), Felipe Massa (Ferrari) és Mark Webber (Red Bull) sorakozott, az élcsapatok pilótái közül Jenson Button (McLaren) 10. és Michael Schumacher (Mercedes) 12. helye volt a leggyengébb eredmény.
A Lotus továbbra sem tud top10-es eredményt felmutatni Austinban, Kimi Räikkönen a 13. időt futotta, míg a váltóprobléma miatt az edzés nagy részét kihagyó Romain Grosjean 17. lett.
Pedro de la Rosa félelme is beigazolódni látszik, a Hispania egyik pilótája sem tudta megfutni a 107 százalékos szintidőt. A spanyol kiscsapat pilótái a közvetlenül előttük végző Pictől is bő két másodpercre vannak lemaradva.
Hogy a rajtrácsra felfér-e a két HRT, az a magyar idő szerint 19 órakor kezdődő időmérő edzésen kiderül.