A Mercedes-Benz nyilvánosságra hozta az első fotót 2014-es Forma-1-es motorjáról, amely egyesek szerint komoly szerepet játszik majd abban, hogy kié lesz a bajnoki cím az évad végén.
A Mercedes-Benz nyilvánosságra hozta az első fotót 2014-es Forma-1-es motorjáról, amely egyesek szerint komoly szerepet játszik majd abban, hogy kié lesz a bajnoki cím az évad végén.
A próbapadon már javában fut az új 1.6 literes V6-os turbómotor és a szakemberek véleménye szerint az első eredmények abszolút bíztatóak, ráadásul sokan úgy vélik, hogy az új formula alapjaiban megváltoztatja és jobbá teszi a versengést a Forma-1-ben.
Andy Cowell, a Mercedes-Benz nagyteljesítményű motorokkal foglalkozó részlegének ügyvezetője cáfolta azon félelmeket, melyek szerint az új motor hang-élménye jócskán alulmarad majd a jelenlegi V8-as egységekéhez képest, és komoly izgalmakat jósol a nézőknek, komoly kihívást pedig a versenyzőknek.
„A motorok hangosak lesznek, de szerintem nagyon szép a hangjuk” – mondta a szakember. „Magasabb frekvencián muzsikálnak majd és a turbó 125 ezres fordulaton pörög majd, így igen hangosak lesznek. Mikor a próbapadon futó motor mellett állsz, nem halk, így fülvédő használata elengedhetetlen.”
„A versenyzés egy új minősége veszi majd kezdetét. Elmegyünk majd egy olyan irányba, mikor a versenyzőnek igenis gondolkodnia kell, hogy a lehető legtöbbet kihozza az autójából, illetve a rendelkezésére álló üzemanyagból.”
„A motorok továbbá jóval nyomatékosabbak lesznek, különösen a kanyarok kijáratánál. Az autók teljesítménye nagyobb lesz a tapadásuknál a kanyarokból kihajtva, ez pedig egy olyan plusz, amit mindannyian élvezni fogunk.”
„Ez visszarepíti a Forma-1-et oda, ahol lennie kell, a technológia élén – amit a rajongók is akarnak.”
A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey a tavalyi évben úgy nyilatkozott, hogy a motorok komoly szerepet kapnak majd a 2014-es idényben, és akár azok is eldönthetik a bajnokság végkimenetelét.
Cowell szerint erről még korai nyilatkozni, azonban ő is úgy érzi, hogy a motorszállítókon jóval több múlik majd, mint jelenleg, aminek ő személy szerint nagyon örül.
„A motornak ismét komolyabb szerepe lesz a motorsportban, de hogy mennyire komoly, azt csak 2014-ben tudjuk meg” – folytatta. „Az viszont bizonyos, hogy nagyobb szerepet kap, mint az elmúlt években.”
Az új egységek hasonló teljesítményt (750 lóerő) tudnak majd, mint a jelenlegiek, azonban nagyobb százalékát kapja majd az ERS (Energy Recovery System) rendszerből. A mostani hibrid rendszer körönként 6.7 másodpercig biztosít 80 lóerő pluszt, míg az új körönként 33.3 másodpercig 161 lóerő pluszt ad majd.
„Manapság nagyon nehéz gyorsnak lenni a KERS nélkül – 2014-ben viszont képtelenség lesz versenyezni az ERS nélkül” – tette hozzá.