Megvédte a Red Bullt a csapatfőnök - F1VILÁG.HU

Megvédte a Red Bullt a csapatfőnök

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, Sebastian Vettel melbourne-i harmadik helyezése valójában egy nagyon jó eredménynek mondható.


A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, Sebastian Vettel melbourne-i harmadik helyezése valójában egy nagyon jó eredménynek mondható.

A címvédő a pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi versenynek, végül azonban Kimi Räikkönen és Fernando Alonso mögött csak harmadikként ért célba.

Horner elárulta, a versenyen valójában a túl agresszív beállítások, valamint a vártnál hűvösebb időjárás okozott számukra problémát.

„Egyszerűen nem sikerült az optimális tartományban működtetni a gumikat” – magyarázta a csapatfőnök.

„Azt hiszem, különféle okok – például a körülmények – miatt nem sikerült mindez. Ez elég nyilvánvalóvá vált a negyedik vagy ötödik körtől kezdve. Seb jól rajtolt, és kiépítette azt az előnyt, amit szerettünk volna. Aztán világossá vált, hogy az autó nehezen kezeli a gumikat.”

„Mindent egybevetve ez a harmadik hely valójában egy nagyon-nagyon jó eredmény.”

Horner kifejtette, a forgalom sem játszott Vettel kezére, emiatt ugyanis még agresszívebben kellett bánnia a gumikkal.

„Nyilvánvaló, hogyha egy versenyző egy másik autó mögött halad, még keményebben használja az abroncsokat. De később már Sutil úgy tudott ellépni tőlünk, hogy jelentősen idősebb gumikat használt, mint Sebastian.”

„Ekkor már tudtuk, hogy a gumik elhasználódását tekintve nem vagyunk jó helyzetben.”

Hirdetés

Vettel csapattársa, Mark Webber még több problémával küzdött a verseny során: az ausztrál futamát gyakorlatilag tönkretette az ECU meghibásodása, mely miatt többek között a KERS-rendszer is felmondta a szolgálatot az RB9-esben.

„Mark problémái rettentően frusztrálók, mert az ECU-val voltak gondok, melyet egy harmadik fél szállít nekünk. Már a felvezető körben elveszítettük a telemetriát, szóval nem tudtunk megfelelően felkészülni a rajtra.”

„Az ECU-probléma lelőtte a KERS-rendszert is, és mire újraindítottuk, már elbukta a rajtot, és ezzel együtt számos pozíciót.”

Az egységes elektronikai rendszert már egy ideje a McLaren szállítja az egész mezőnynek, az idei évre azonban egy új verziót bocsátottak a csapatok rendelkezésére, mely már az előszezoni teszteken is számos problémát okozott.

„Mihamarabb meg kell oldaniuk ezt, mert az előszezoni teszteken is sok baj volt vele. Ezúttal sem tehettünk semmit Mark esetében. A McLarent kellene megkérdezni arról, miért nem működött az ECU. Teljesen elrontotta a felkészülést.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!