Annak ellenére, hogy Sebastian Vettel révén Bahreinben elsöprő győzelmet aratott, a Red Bull Racing Forma-1-es csapata továbbra is szeretné, ha a Pirelli változtatna jelenlegi gumikeverékein.
Annak ellenére, hogy Sebastian Vettel révén Bahreinben elsöprő győzelmet aratott, a Red Bull Racing Forma-1-es csapata továbbra is szeretné, ha a Pirelli változtatna jelenlegi gumikeverékein.
Vettel vasárnapi diadalának hála 10 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettben a hétvégén másodikként végző Kimi Räikkönennel szemben – domináns teljesítménye egyértelmű jele annak, a Red Bull egyre inkább felülkerekedik gumikezelési problémáin.
A gárda csapatfőnöke, Christian Horner ennek ellenére jelezte, továbbra is úgy gondolják, a Pirelli idei abroncsai túlságosan lágyak, így változtatni kellene rajtuk.
„Azt gondolom, a gumik még mindig túlságosan is pengeélen táncolnak” – mondta a szakember, amikor az AUTOSPORT című angol szaklap munkatársa arról kérdezte, a bahreini teljesítményt látva végre elégedettek-e az idei abroncsokkal.
„Azt hiszem, túlságosan is extrém az, hogy négy kerékcserére van szükség egy futamon. Vannak csapatok, melyek látszólag komolyabb problémákkal küszködnek, mint a Red Bull, de tőlük kellene megkérdezni, hogy mi a véleményük.”
„Én viszont úgy érzem, túlságosan szélsőségesek ezek a gumik, és vissza kellene venni belőlük egy kicsit.”
Horner elárulta, bár Bahreinben valóban úgy tűnt, Vettel és a Red Bull kiválóan bánik a gumikkal, valójában remek teljesítményük annak volt köszönhető, hogy sikerült megfelelő tartományban működtetniük a keverékeket.
„Ezek az abroncsok nagyon összetettek, nekünk pedig most épp sikerült jól bánnunk velük. A taktika működött már az időmérőtől kezdve, amikor is spóroltunk a gumikkal a futamra, és Seb kézben tartotta a dolgokat.”
„Ha sikerül megfelelő tartományba kerülni ezekkel a gumikkal, akkor jól alakulhatnak a dolgok. Viszont nagyon vékony a határvonal, és ha nem sikerül jól egyensúlyozni, akkor könnyen lehet, hogy négy, vagy öt kiállásra van szükség a versenyen.”
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli kedden ülésezik majd milánói főhadiszállásán – itt döntenek arról, hogy a gyártó változtat-e keverékein a bajnokság további részére.
Paul Hembery, a vállalat motorsport-igazgatója múlt héten úgy nyilatkozott, ha módosítanak is az abroncsokon, csak kis mértékben.
A szakember kifejtette, bahreinben valóban extrém gumikopással szembesültek a csapatok, ez azonban a magas hőmérsékletnek, valamint a pálya vonalvezetésének volt köszönhető, akárcsak Malajziában.
„Extrém volt a helyzet, mint ahogy tavaly is, amikor hasonló vélemények érkeztek, mint például «ó istenem, túl messzire mentek». Ha olyan gumikkal állnánk elő, melyek csak itt működnének, akkor sokkal komolyabb problémáink lennének a többi versenyhelyszínen. Szóval meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt.”