2015-ben a McLaren partnereként visszatér a Forma-1-be a Honda – jelentették be magyar idő szerint csütörtök délelőtt hivatalos sajtótájékoztatón. A felek eredményes együttműködésben reménykednek.
2015-ben a McLaren partnereként visszatér a Forma-1-be a Honda – jelentették be magyar idő szerint csütörtök délelőtt hivatalos sajtótájékoztatón. A felek eredményes együttműködésben reménykednek.
Ahogyan arra az előzetes jelentések alapján számítani lehetett, a japán vállalat érdeklődését igencsak felkeltette a jövőre érkező új motorformula: a jelenlegi, 2,4 literes V8-as erőforrásokat 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják majd.
A japán autógyártó 2008 végén intett búcsút a száguldó cirkusznak a gazdasági világválságra hivatkozva: a brackley-i gárda irányítását akkor Ross Brawn vette át, aki a következő esztendőben mindkét világbajnoki címet bezsebelte Jenson Button vezényletével.
A Honda visszatéréséről szóló hírek szerdán kaptak először szárnyra a japán médiában, noha az autógyártó szóvivője, Shigeki Endo akkor sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta az értesüléseket.
A japán konszern mindazonáltal ma hivatalos sajtótájékoztatón jelentette be, visszatér a Forma-1-be, mégpedig a McLaren partnereként. Az eseményen jelen volt Martin Whitmarsh, a wokingi gárda csapatfőnöke is.
A Honda saját csapatával nem sok sikert ért el a Forma-1-ben, a McLaren partnereként azonban igencsak eredményesen szerepelt: Ayrton Sennával és Alain Prosttal 1988 és 1991 között négy egyéni világbajnoki címet szerzett.
A partnerség 1988-ban soha nem látott dominanciát hozott: Senna és Prost a szezon 16 versenyéből 15-öt megnyert.
A Honda 1964-ben, a nürburgringi Német Nagydíjon mutatkozott be a Forma-1-ben. A vállalat első győzelmét 1965-ben aratta a Mexikói Nagydíjon, majd a japánok 1968-ban a visszavonulás mellett döntöttek.
1983-ban motorszállítóként tértek vissza, 1992-ben azonban ismét hátat fordítottak a sorozatnak. 2000-ben a japán konszern a BAR partnereként tért újra vissza, 2006-ban aztán már gyári csapatként.