A Ferrari Forma-1-es csapata is megszólalt a minap a Pirelli gumiváltoztatása kapcsán – a maranellói gárda a Red Bullt bírálja, nem érti ugyanis, miért baj, ha néhány versenyen négy kerékcserére van szükség.
A Ferrari Forma-1-es csapata is megszólalt a minap a Pirelli gumiváltoztatása kapcsán – a maranellói gárda a Red Bullt bírálja, nem érti ugyanis, miért baj, ha néhány versenyen négy kerékcserére van szükség.
Fernando Alonso a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjon idei második győzelmét aratta – a spanyol versenyző négyszer állt ki a bokszba a futam során, és végül Kimi Räikkönent, valamint Felipe Massát megelőzve ért célba.
A Red Bull világbajnoka, Sebastian Vettel csak negyedik lett – a német RB9-es versenygépe nem bánt kíméletesen a Pirelli abroncsaival, és az olasz gumigyártó a barcelonai futamot követően úgy döntött, változtat abroncsain – noha nem a Milton Keynes-i alakulat miatt.
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier szerint nem igazságos a Pirelli döntése, hiszen azzal, hogy változtat abroncsainak szerkezetén, azokat a csapatokat hátráltatja, melyek már eddig is jól bántak a gumikkal.
Nem sokkal ezután a Ferrari is megszólalt az ügyben: a maranellói gárda „Suttogó Lova” bírálta a Red Bullt.
„Úgy tűnik, manapság majdhogynem szégyenkeznünk kell amiatt, hogy egy olyan stratégiát választunk, mellyel az a célunk, hogy a legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló csomagból” – írja a Ferrari hivatalos weboldalán, utalva a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjra.
„Ráadásul, ha ezt a stratégiát már pénteken megválasztjuk, mert a szimulációk alapján ez tűnik helyesnek, akkor mi a fenéért kellene zavarban lennünk azokkal szemben, akik más taktikát választottak, és ezt végül csak a futamon bánták meg?”
A Ferrari rámutatott arra, Sebastian Vettel két évvel ezelőtt szintén egy négykiállásos taktikával tudott nyerni Barcelonában.
„Nehéz idők ezek a rossz memóriával rendelkezők számára. Talán azért van, mert olyan sok információ elérhető manapság, hogy az emberek túl gyorsan beszélnek, és hajlamosak megfeledkezni azokról a dolgokról, amik a közelmúltban történtek.”
„Csak talán csak az emlékezetért felelős agysejtek működnek túlságosan szelektíven, függően attól, tulajdonosaik milyen eredményeket is értek el az adott pályán. Ennek egy klasszikus példája a jelenlegi ügy a kerékcseréket illetően.”
„Voltak, akik próbálták kiemelni, hogy néhány csapat – melyek közül volt, aki dobogóra állt, és volt, aki eléggé le volt maradva – négy kiállást teljesített a legutóbbi Spanyol Nagydíjon, és emiatt nehéz volt követni a versenyt.”
„Kár, hogy ezek az érzékeny lelkek túlságosan is csendben voltak két éve akkor, amikor ugyanitt, a Circuit de Catalunyán és Isztambulban a hat dobogóra állt versenyző közül öten pontosan ugyanennyi kerékcserét hajtott végre, mint ahogy tette azt Alonso és Massa múlt vasárnap, a Spanyol Nagydíjon.”
„Valójában semmi új nincs abban, hogy valaki ennyi kiállással nyer versenyt, még ha nem is vesszük számításba azokat az eseteket, amikor változékony időjárás fogadott minket.”
„Csak egyet nézzünk meg 2004-ből: Michael Schumacher megnyerte a Francia Nagydíjat, mert eredeti, háromkiállásos taktikájáról később négykiállásosra váltott. Ez volt a kulcsa annak, hogy az F2004-es versenygép többszörös bajnoka Fernando Alonso Renault-ja elé kerüljön, aki három kiálláson volt.”
„És azon a napon – és erre jól emlékszünk – a stratégiánkat és a gumiszállítót mindenki az egekig magasztalta, mert lehetővé tette számunkra, hogy a legtöbbet hozzuk ki az autóból.”