A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli Monacóban ad tájékoztatást a királykategória csapatainak a Kanadai Nagydíjra tervezett új abroncsairól – ennek ellenére korántsem biztos, hogy a módosított gumik valóban megérkeznek, a Force India ugyanis kijelentette, nem kér a változtatásból.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli Monacóban ad tájékoztatást a királykategória csapatainak a Kanadai Nagydíjra tervezett új abroncsairól – ennek ellenére korántsem biztos, hogy a módosított gumik valóban megérkeznek, a Force India ugyanis kijelentette, nem kér a változtatásból.
Az olasz gumigyártó a Spanyol Nagydíjat követően döntött úgy, változtat abroncsainak szerkezetén annak érdekében, hogy a csapatokat ne hátráltassa túlságosan jelentős mértékben a gumikopás.
Néhány nappal később a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is megszólalt az ügyben, és kijelentette, csupán a biztonság növelése érdekében lehet változtatni a gumikon – a Force India viszont még ebből sem kér.
A Technikai Szabálykönyv 12.6.3-as cikkelye márpedig kimondja, az idei évben használatos abroncsok specifikációját szeptember 1-jén hagyta jóvá az FIA, és minden további változtatáshoz minden csapat beleegyezésére szükség van.
A Pirelli ma, csütörtökön tervezte tájékoztatni a csapatokat a Kanadában érkező új gumikról – a gumigyártó főképp a hátsó abroncsokon szeretett volna módosítani, azoknak is a külső oldalfalán – az acélerősítés helyett újra kevlárgyűrűt helyeznének az abroncsokba, ahogy az elmúlt években is.
„Ez nem változtatna a gumik formáján, és a csapatoknak sem kellene hozzájuk igazítani autóik aerodinamikáját” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-főnöke az Auto Motor und Sport című német szaklapnak.
A kevlárgyűrű meggátolná a karkasz túlzott felhevülését, így nem fordulhatna elő a továbbiakban futófelület-leválás. Az AMuS elemzése szerint azonban ennek az apró változásnak is lenne hatása a gumik viselkedésére, a futófelület hőmérséklete ugyanis mintegy 5-10 °C-kal csökkenne, a melegebb helyszíneken pedig a szemcsésedés mértéke sem lenne olyan drasztikus.
Hembery szerint ez az apró módosítás nem büntetné azokat a csapatokat, melyek eddig is jól bántak az abroncsokkal, a Force India azonban kijelentette, nem hajlandó belemenni semmilyen változtatásba.
„Nem értünk egyet semmilyen változtatással, függetlenül attól, milyen is lenne az” – mondta Otmar Szafnauer, az indiai kiscsapat sportigazgatója.
„Azon adatoknak megfelelően építettük meg idei versenyautónkat, melyeket a Pirelli 2012. szeptember 1-jén a rendelkezésünkre bocsátott. Az, ha az acélgyűrűt kevlárgyűrűre cserélnék, megváltoztatná a gumik dinamikáját, amely kedvezhet néhány csapatnak, másoknak viszont nem. Nem akarjuk, hogy a Pirelli közbeavatkozzon, pusztán azért, mert néhány csapatnak gondjai vannak a gumikkal. Építsenek másik autót!”
Szafnauer szerint a biztonság sem lehet érv a gumik megváltoztatása mellett: „A gumik biztonságosak, mert megtartják a levegőt akkor is, ha megsérül a futófelületük. Egyszerűen ostobaságnak tűnik, hogy a Pirelli azért akar változtatni, hogy jobb képet alakítsanak ki róla – ezzel nem értünk egyet.”