A Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Ross Brawn úgy véli, az, hogy kénytelenek lesznek kihagyni a júliusi fiatal versenyzők tesztjét, komoly érvágás lehet a német istálló idei fejlesztési programját tekintve.
A Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Ross Brawn úgy véli, az, hogy kénytelenek lesznek kihagyni a júliusi fiatal versenyzők tesztjét, komoly érvágás lehet a német istálló idei fejlesztési programját tekintve.
A brackley-i gárdát az FIA Nemzetközi Bírósága marasztalta el azt követően, hogy a Spanyol Nagydíjat után három napon át idei autójával tesztelt a Pirelli felkérésére.
A Mercedes nem vehet részt a fiatal versenyzők számára kiírt háromnapos teszten, Silverstone-ban, és bár az ellenfelek közül a legtöbben úgy tartják, olcsón megúszta a csapat, Ross Brawn szerint megérzik majd a büntetés hatását.
„Szembe fogunk nézni annak következményeivel, hogy nem vehetünk részt a fiatalok tesztjén, mivel egy igazán átfogó technikai programot terveztünk” – mondta a Mercedes csapatfőnöke az AUTOSPORT-nak.
„Most azt próbáljuk kideríteni, hogyan tudnánk visszanyerni azt, amit elveszítünk ezáltal, és nem vagyok biztos abban, hogy ezt sikerül megtenni. Néhány dolgot egyszerűen nem lehet majd a versenyhétvégék során kipróbálni, így érezhető veszteséggel jár majd az, hogy nem leszünk ott a fiatalok tesztjén.”
„Sajnálatos, hogy egyes csapatok úgy vélik, ez a büntetés nem tekinthető jelentősnek.”
A Lotus csapata tavaly a fiatalok tesztjén próbálta ki új passzív DRS-ét, míg a McLaren bevallottan arra használta fel az abu dzabi gyakorlást, hogy fejlessze aktuális versenyautóját.
„A büntetés elég súlyos” – folytatta Brawn.
„A Pirellinek tettünk szolgálatot az 1000 km-es gumiteszttel. Elvégezhettük volna két nap alatt is a munkát, de az időjárás nem volt kedvező. 12 garnitúra fejlesztési abroncsot teszteltünk, egyik sem lesz használva 2013-ban, vagy 2014-ben. Mindenki, aki hajtott már végre gumitesztet – rövid és hosszú etapokkal –, az tudja, hogy nincs szabad kapacitás másra. Egyszerűen csak a gumikat teszteljük ilyenkor.”
„A fiatal versenyzők tesztje valójában helytelen elnevezést kapott. Az eredeti szándék az volt, hogy elősegítsük a fiatal tehetségek előmenetelét, de valójában nem erről szól a történet. A csapatok 1500 km-en át tesztelik autóikat: mindenféle berendezést, rendszert, és új alkatrészt kipróbálnak az autón.”
„A másik jó dolog az lett volna Silverstone-nal kapcsolatban, hogy folytathattuk volna a versenyhétvégén elvégzett munkát, ami szintén nagyon hasznos lett volna. Úgyhogy azt hiszem, kézzelfogható a veszteségünk.”
„Őszintén szólva teljesen más a történet, amikor több mint 1500 km-t tesztelhet egy istálló három napon át, ráadásul új elemeket próbálhat ki, és olyan gumikkal dolgozhat, melyekkel versenyez is.”
Brawn szerint a rivális csapatok helytelenül sugallják azt, hogy a fiatalok tesztjének lényegében nincs jelentősége, és, hogy olcsón megúszta a Mercedes a tesztügyet.
„Azt gondolom, elég erős csúsztatás, hogy a fiatal versenyzők tesztjét egy szezonvégi vacsorával hasonlítják össze. Ez egy értelmes büntetés. Jóhiszeműen jártunk el, nem akartunk sportszakmailag előnybe kerülni. Ami kialakult, az nem egy rosszindulatú cselekmény volt.”