A következő, németországi versenyhétvégére módosítania kell autóinak első felfüggesztésein a Lotus Forma-1-es csapatának.
A következő, németországi versenyhétvégére módosítania kell autóinak első felfüggesztésein a Lotus Forma-1-es csapatának.
Az AUTOSPORT című angol szaklap értesülései szerint Silverstone-ban a McLaren Mercedes kérte arra a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), vizsgálja felül az enstone-i gárda autóit és tisztázza az első felfüggesztésre vonatkozó regulákat.
A wokingi gárda nem kívánt nyilatkozni az ügyben, ám az Auto Motor und Sport című német szaklap úgy tudja, egy fotóra hivatkoznak a McLarennél, melyen megfigyelhető, hogy az E21-es versenygépek első felfüggesztései eggyel több bekötési pontot tartalmaznak.
Alapesetben a versenyautók első felfüggesztései hat bekötési ponttal rendelkeznek, felül és alul kettőt-kettőt a trapézkarokkal, egyet-egyet a nyomó- vagy vonórudas támasztóelemmel, illetve egyet-egyet a kormánymű bekötéseivel. A McLaren szerint a Lotus autói nem szabályosak, a Forma-1 Technikai Szabályzatának 10.5.2-es cikkelye ugyanis kimondja, hogy egy oldalon legfeljebb három bekötési pont megengedett.
A Lotus által tervezett megoldás az FIA álláspontja szerint értelmezhető úgy, hogy négy bekötési pont van minden oldalon a megengedett három helyett, így a csapatnak a Német Nagydíjra változtatnia kell autóin.
Az enstone-i alakulat nem tulajdonít komoly jelentőséget a problémának, hiszen a változtatások nem befolyásolják az autó versenyképességét.