Lekerül a passzív DRS a Lotus autójáról - F1VILÁG.HU

Lekerül a passzív DRS a Lotus autójáról

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Vélhetően nem veti be élesben passzív DRS-rendszerét Belgiumban a Lotus Forma-1-es csapata, a gárdának ugyanis a változékony időjárás miatt nem volt elég lehetősége arra, hogy kiértékelje a trükkös rendszert a pénteki szabadedzéseken.


Vélhetően nem veti be élesben passzív DRS-rendszerét Belgiumban a Lotus Forma-1-es csapata, a gárdának ugyanis a változékony időjárás miatt nem volt elég lehetősége arra, hogy kiértékelje a trükkös rendszert a pénteki szabadedzéseken.

Alan Permane, az alakulat pályaműveletekért felelős vezetője még a hétvégét megelőzően úgy nyilatkozott, jó esély van arra, hogy ismét bevetik majd DRD-rendszerüket – hogy valóban így lesz-e, arról a pénteki szabadedzések döntenek.

Nos, a délelőtti tréningen nagyrészt esőáztatta pályán körözött a Forma-1 mezőnye, így a csapatnak nem volt elég ideje arra, hogy kiértékelje a rendszer működését – vélhetően tehát a holnapi időmérőn már nem kerül fel az autókra a szerkezet.

„Egy ideje dolgozunk már a passzív DRS-rendszeren. Spára terveztük a bevetését, használtuk is az első edzésen, és ismét tanultunk valamit” – mondta a gárda technikai igazgatója, Nick Chester.

„De nem hiszem, hogy fent marad az autón, mert nem tudtunk eleget körözni száraz pályán az első edzésen.”

A csapat a soron következő, monzai versenyhétvégére komoly fejlesztésekkel készül: a Lotus egy hosszabb tengelytávú versenyautóval kíván pályára gurulni Olaszországban.

„Erős fejlesztési hajrát tervezünk az év végére, és a hosszabb tengelytáv is része lesz ennek Monzában” – mondta Chester. „Monzában, illetve az azt követő versenyeken is lesznek újításaink.”

A meghosszabbított tengelytáv miatt nincs szükség komoly módosításokra a monocoque tekintetében, az enstone-i gárda technikai igazgatója pedig megerősítette, a kötelező törésteszteket már teljesítette is a módosított autó.

„Szerettük volna megvalósítani ezt, mert láttuk, mennyi előny származhat belőle. Az első felfüggesztés módosításával érjük el a hosszabb tengelytávot. A homologizáció pedig már meg is történt.”

Hirdetés

Nemcsak a Lotus, hanem a Sauber is kipróbálta passzív DRS-rendszerét Spában – a svájci kiscsapat korábban csak teszten próbálta ki saját megoldását.

„Jobban teljesített a rendszer, mint vártuk” – mondta Tom McCullough, a Sauber főmérnöke. „Még nem vagyunk abban a fázisban, hogy bevethetnénk élesben is, bár kétségkívül nagy a csábítás. Jó néhány mérnökünk elemzi most az adatokat, este pedig dönteni fogunk a folytatásról.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!