A Belga Nagydíj pénteki szabadedzésein nemcsak a pályán, hanem a bokszutcában is kísérleteztek újításokkal a csapatok – legalábbis a McLaren.
A Belga Nagydíj pénteki szabadedzésein nemcsak a pályán, hanem a bokszutcában is kísérleteztek újításokkal a csapatok – legalábbis a McLaren.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Szingapúri Nagydíjtól kezdődően egy olyan rendszert ír elő a Forma-1 csapatai számára, mely megakadályozza a kerekek véletlen leválását a bokszkiállások során.
A sportot irányító testület azért döntött így, mert a Német Nagydíjon Mark Webber autójának leváló kereke megsebesítette a Formula One Management (FOM) egyik kameramanját – az esetet követően az FIA komoly szigorításokat vezetett be.
A McLaren csapata a Belga Nagydíj tegnapi szabadedzésein kipróbálta az új kerékrögzítő rendszert.
„Ami új, hogy lennie kell egy olyan rögzítőrendszernek, mely akkor is fenntartja a kereket, ha az anya nincs megfelelően rögzítve” – magyarázta Sam Michael, a wokingi gárda sportigazgatója a Motorsport-Total.com című német szaklapnak.
„Nem feltétlenül triviális dologról van szó, és nem is rakétatudomány. Lényegében egy kettős zárrendszernek kell működnie. Az elmúlt napokban ki is próbáltuk ezt a rendszert a bokszutcai gyakorlatok során.”
„Valószínűleg csak Szingapúrban használjuk először, de lehetséges, hogy a monzai hétvége pénteki edzésnapján ismét kipróbáljuk.”
A gyakorlásra márpedig szükség van, egy kisebb változtatás ugyanis alaposan felboríthatja az eddigi rutint a kerékcserék során.
„Tekintettel arra, hogy a kerékcserék mostanság két másodpercig tartanak, a legapróbb változtatás is hatalmas változást eredményezhet. Ne feledjük, ezen két másodpercen belül három-négy különböző műveletet hajtunk végre. Ez pedig azt jelenti, hogy minden egyes műveletre nagyjából 6 tizedmásodperc jut, és ez teszi ki a mintegy 2,2 másodpercet.”
„Szóval, ha ezen hat tizedmásodpercen belül egy apró változtatást hajtunk végre a tervezésben, akkor összekuszálódhatnak a dolgok. Ezt láthattuk is a múltban, amikor innovációra törekedtünk.”