A Lotus fontos állomáshoz érkezik a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon, ahol először küldi pályára hosszabb tengelytávú versenygépét, ami előrevetítheti, miként fognak szerepelni 2014-ben.
A Lotus fontos állomáshoz érkezik a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon, ahol először küldi pályára hosszabb tengelytávú versenygépét, ami előrevetítheti, miként fognak szerepelni 2014-ben.
Mindezt a csapat vezetője, Eric Boullier mondta el, aki bízik abban, hogy a tavaly élesített, minden tekintetben élvonalbeli szimulátorukban fejlesztett új konstrukció, ami az első komolyabb változtatás, amit ezzel a technikával terveztek, meghozza a várt sikert.
„Mindenképpen meg kell lépni, hogy pályára küldjük azt a technikát, amit az új szimulátorban fejlesztettünk, hiszen minősíteni szeretnénk a rendszerünket, meg akarjuk nézni, hogy a számítógépen látottak mennyire tükrözik a valóságot” – mondta a szakember.
„A döntéshozó folyamat már sokkal komplexebb, hiszen a szimulátort is magában foglalja, ami még fontosabb a versenygép teljesítményét illetően. Azonban első körben meg kell néznünk, hogy működik-e.”
„A változtatás a teljesítmény növelését célozza meg. Tesztelnünk kellett, hogy bizonyosságot szerezzünk arról, megfelelően működik-e, és nincsenek hátulütői az aerodinamika terén.”
„A versenyzőinknek tetszettek a módosítások a szimulátorban, most pedig azt kell látnunk, hogy a pályán miként muzsikálnak az ott fejlesztett újítások.”
A Lotus komoly előrelépést vár a hosszabb tengelytávú autótól a szezon hátralévő nyolc versenyén, ám Boullier szerint Kimi Räikkönen nullázás a hétvégi Belga Nagydíjon egyben azt is jelenti, hogy a finn pilóta már nincs harcban az egyéni trófeáért.
A csapat viszont bízik abban, hogy jelenlegi negyedik helyéről előrébb tud majd kerülni a gyártók versenyében.
„Komoly csapás volt Kimi kiesése. Természetesen nem fogjuk feladni, de a 65 pontot nagyon nehéz visszahozni” – folytatta a csapatvezető. „Azonban mindent megteszünk annak érdekében, hogy a konstruktőrök versenyében még harcban maradjunk.”
„A tengerentúli versenyekkel kapcsolatban optimistább vagyok, hiszen Spa és Monza általában nem sétagalopp számunkra.”