Alacsony leszorítóerejű csomagjának módosított változatával áll rajthoz a hétvégi Olasz Nagydíjon a Mercedes Forma-1-es csapata. A gárda egyáltalán nem elégedett a belgiumi teljesítménnyel.
Alacsony leszorítóerejű csomagjának módosított változatával áll rajthoz a hétvégi Olasz Nagydíjon a Mercedes Forma-1-es csapata.
A gárda csalódottan hagyta maga mögött a legutóbbi, belgiumi versenyhétvégét, a W04-es versenygépek versenytempójával ugyanis sem a versenyzők, sem a mérnökök nem voltak megelégedve.
A Mercedes abban bízott, képes lesz harcba szállni a Red Bullokkal Spában, Lewis Hamilton azonban egész egyszerűen nem talált megfelelő versenybeállításokat a hétvége során, így végül harmadikként zárt a futamon.
Miután a hétvégi Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai versenypálya a spáihoz hasonlóan kis leszorítóerőt igényel, a Mercedesnél éjt nappallá téve dolgoztak azon, hogy előrelépéseket tegyenek.
„Monzába a Spában pályára vitt alacsony leszorítóerejű csomag továbbfejlesztett változatával érkezünk” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke.
„Reméljük, hogy előrelépést teszünk majd versenytempó tekintetében a belgiumi hétvégén megtanult leckéket követően.”
Ross Brawn csapatfőnök a Belga Nagydíj után úgy fogalmazott, a pontos okát még nem tudják a küszködésnek.
„Nem hinném, hogy sikerült megfelelően belőnünk az autót” – mondta a szakember. „Nem voltunk rosszak, de nem tűnt annyira kihegyezettnek a dolog, mint a legutóbbi néhány versenyen.”
„Hogy ez a beállítási filozófia miatt volt-e, vagy azért, mert elvégeztünk bizonyos változtatásokat, azt még ki kell derítenünk.”
„Az aerodinamikai csomag tette a dolgát, de nem voltunk túl jók az első szektorban, és az Eau Rouge-ban is gyengélkedtünk. Más gyors kanyarokban jó volt a versenygép tapadása, ami viszont némi előnyt jelentett.”