Nem a Red Bull volt az egyetlen, mely kételkedett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) üzemanyag-áramlást mérő rendszerében, a rivális csapatok azonban tudták, a testület által homologizált rendszerrel kell dolgozniuk.
Nem a Red Bull volt az egyetlen, mely kételkedett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) üzemanyag-áramlást mérő rendszerében, a rivális csapatok azonban tudták, a testület által homologizált rendszerrel kell dolgozniuk.
A címvédő Red Bull fellebbez az FIA múlt hétvégi döntése ellen, miszerint a melbourne-i versenybírók megfosztották második helyétől Daniel Ricciardót, miután kiderült, hogy az ausztrál versenyautójában az üzemanyag-átfolyás mértéke többször meghaladta az óránkénti 100 kg-ot.
Az AUTOSPORT című angol szaklap a minap arról számolt be, több alakulat is eltéréseket tapasztalt az FIA mérőeszköze, illetve saját rendszere által mért adatok között. Ők azonban inkább lejjebb vették az átfolyási sebességet.
„Muszáj arra a tényre támaszkodnunk, hogy ez most egy olyan helyzet, melyet az FIA tart ellenőrzése alatt – ennyi” – mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.
„Nekünk itt van az FIA, végzi a dolgát, és meggyőződésem, hogy nem lesznek itt problémák.”
A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff hozzátette: „Azt gondolom, egyszerűen arról van szó, hogy az összes rendszernek megfelelően kell együtt működnie.”
„Az FIA kontrollálja az üzemanyag-átfolyást, ezeket ellenőrzi a csapatokkal, ez pedig most egy tanulási folyamat az FIA és az alakulatok között.”
„Az üzemanyag átfolyását mérő berendezés az FIA rendszere, és ezt integrálni kell az autókba. Ez egy tanulási folyamat, melyben a csapatok támogatják az FIA-t, és vice versa.”