A Red Bull alakulatánál biztosak benne, ha motorpartnerük, a Renault felül tud kerekedni jelenlegi problémáin, nagyot lépnek majd előre.
A Red Bull alakulatánál biztosak benne, ha motorpartnerük, a Renault felül tud kerekedni jelenlegi problémáin, nagyot lépnek majd előre.
Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon meglepően jó teljesítménnyel rukkolt elő a címvédő gárda RB10-es versenygépe, Daniel Ricciardo ugyanis Nico Rosberg mögött másodikként ért célba – más kérdés, hogy a leintés után szabálytalanság miatt kizárták őt a versenyből.
Habár a jelenleg használatban lévő V6-os turbómotorok fejlesztését már befagyasztották, Christian Horner csapatfőnök úgy véli, a Renault sokat lendíthet az istálló teljesítményén a közeljövőben.
„A problémák 90 százaléka a szoftverrel van összefüggésben, attól függően, az ERS-rendszer hogyan dolgozik a belső égésű motorral” – mondta a szakember.
„Amikor az autó vezethetősége szempontjából rendkívül korlátozottak vagyunk a leadott nyomaték tekintetében, az kétségkívül befolyásolja a végsebességet is.”
„Szóval óriási terület van a fejlődésre. Mérnökeink Milton Keynes-ben, illetve a Renault szakemberei Viry-ben keményen dolgoznak azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle.”
Horner mindazonáltal nem kerget illúziókat, pontosan tisztában van a Mercedes erőfölényével.
„Úgy fogalmaznék, körönként 1 másodpercről beszélhetünk, szóval nagyjából ennyit kell találnunk. Végig kontroll alatt tartották a versenyt. Biztos vagyok benne, hogy nem hoztak ki mindent magukból, és úgy tűnik, legalább 1 másodperc van a tarsolyukban.”
„Láthatjuk, hogy a Williams is nagyon gyors, és úgy gondolom, ha tiszta versenyt futottak volna, ők is ott lettek volna az élen.”