Azt követően, hogy a Maláj Nagydíj első szabadedzésén ismét problémája akadt az üzemanyag-áramlást ellenőrző szenzorral, a Red Bull Racing csapata azonnali megoldást sürget.
Azt követően, hogy a Maláj Nagydíj első szabadedzésén ismét problémája akadt az üzemanyag-áramlást ellenőrző szenzorral, a Red Bull Racing csapata azonnali megoldást sürget.
A Milton Keynes-i alakulat fellebbezett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ítélete ellen, miszerint a szervezet kizárta Daniel Ricciardót az Ausztrál Nagydíjról, miután autójában a testület mérései szerint a benzináramlás mértéke meghaladta a 100 kg/órás határértéket.
A Red Bull biztos abban, nem vétett a szabályok ellen, igazának pedig április 14-én az FIA Fellebbviteli Bíróságán próbál érvényt szerezni.
Addig azonban még két verseny hátra van, az FIA által hitelesített szenzorral pedig ma ismét problémái voltak a világbajnok csapatnak. Christian Horner elárulta, meg fogják vitatni a történteket Charlie Whitinggal, az FIA versenyigazgatójával.
„Azt hiszem, megejtjük azt a beszélgetést Charlie-val” – mondta a Red Bull F1-es csapatának első embere.
„Hogy világos lesz-e, mit fogunk tenni, ha valami eltérést tapasztalunk ismét? Remélhetőleg sikerül megegyeznünk valami értelmes megoldásban.”
„A mai első edzésen rögtön volt is egy problémánk Daniel autójában a szenzor jeladásával, úgyhogy nyilván kicseréltük azt a délutáni tréningre. Hogy ez milyen eredményeket szolgáltatott, azt még nem tudom. Remélhetőleg ugyanazokat, mint amit a mi méréseink mutattak, és ez is lesz a helyzet a hétvége további részében is.”
„Ha nem, kellemetlen helyzetbe kerülünk, viszont mindenképpen megpróbálunk együttműködni az FIA-val. Viszont ugyanazzal a dilemmával kerülhetünk szembe, mint néhány hete, Ausztráliában.”
Horner kifejtette, más csapatoknak is voltak gondjai a rendszerrel.
„Más csapatokkal sokat nem egyeztetünk. De tisztában vagyunk azzal, hogy vannak még alakulatok, melyeknél problémák voltak.”
„Tudjuk például, hogy a Toro Rossónak két meghibásodása is volt. Sergio Pérez autójában pedig a teljes melbourne-i verseny során nem működött a szenzor, míg mások is eltérő értékeket kaptak.”
„Nálunk az volt a helyzet, hogy gyakorlatilag folyamatosan eltérő adatokat szolgáltatott. Nem arról volt szó, hogy következetlen volt, hanem folyamatosan hibás értékeket mutatott a fogyasztást illetően.”
„Egy olyan szenzorra van szükségünk, mely összhangban van az üzemanyag-áramoltató rendszerünkkel, ez a legfontosabb. A versenyen pedig attól függően hozunk döntéseket, hogy mit is mutat ez a bizonyos szenzor.”
„Ha 0,25 százalékos eltérést, akkor azzal még együtt tudunk élni. Ha viszont 2 százalékról lesz szó, azzal már nem.”