Az új V6-os turbómotorok tartották a Forma-1-ben az elmúlt versenyeken sikert sikerre halmozó Mercedest – ismerte el Thomas Weber, a Daimler igazgatótanácsának tagja.
Az új V6-os turbómotorok tartották a Forma-1-ben az elmúlt versenyeken sikert sikerre halmozó Mercedest – ismerte el Thomas Weber, a Daimler igazgatótanácsának tagja.
Azt már korábban is tudni lehetett, hogy a Renault az új aggregátok bevezetésétől tette függővé F1-ben maradását, míg a Hondát a V6-os turbómotorok csábították vissza az autósportok csúcsosztályába.
Thomas Weber, a Daimler igazgatótanácsának tagja, a kutatási és fejlesztési részleg vezetője azonban a minap elárulta, a Mercedes Forma-1-es jövője szempontjából is kulcsfontosságúak voltak a szabályváltozások.
Amikor a szakembert az AUTOSPORT című angol szaklap munkatársa arról faggatta, a gyártó fontolóra vette-e volna az F1-ben maradást, ha a V8-as motorokat kellett volna tovább használni, így felelt: „Igen.”
Bár a Mercedes távozása nem lett volna azonnali hatályú, ha a csapat a győztesek között szerepel, Weber kifejtette, sikertelenség esetén nem lett volna okuk a maradásra.
„Jobb lett volna a helyzet, ha a Mercedes nyer, de mi, igazgatótanácsként függetlenek vagyunk. Felelősek vagyunk azért, ami teszünk, és nem túl jó érv pusztán azért maradni, mert győzünk.”
„Az egyetlen érv ebben az esetben a marketing lehet. De szerepet vállalni a motorsportban pusztán a marketing miatt számomra nem túl érdekes.”
Weber – aki egyébként a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon is jelen volt – kifejtette, véleménye szerint az F1-es technológia soha nem volt még annyira releváns, mint manapság.
„Régebben azért volt fontos számomra, hogy Forma-1-es versenyekre járjak, hogy szórakozzak. Most viszont része ennek az üzletnek. Soha eddig nem volt még ennyire közel azokhoz a technológiákhoz, melyekre szükségünk van a közúti autógyártásban. A motor méretének csökkentése, a turbófeltöltő és a hibrid technológia.”