Daniel Ricciardo nem tudott volna a második pozícióban célba érni az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, ha a Red Bull követte volna a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) iránymutatásait az üzemanyag-átfolyással kapcsolatban.
Daniel Ricciardo nem tudott volna a második pozícióban célba érni az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, ha a Red Bull követte volna a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) iránymutatásait az üzemanyag-átfolyással kapcsolatban.
Ricciardót diszkvalifikálták a melbourne-i futam leintését követően, mert az FIA stewardjai úgy találták, autójában az üzemanyag-áramlás mértéke meghaladta a 100 kg/h-s határértéket.
Miután a Red Bull szerint az FIA mérőeszközei pontatlanok, fellebbezett az ítélet ellen – az ügyet ma tárgyalják Párizsban.
A sportot irányító testület motorokért felelős szakembere, Fabrice Lom a futam során figyelmeztette a címvédő alakulatot, autójuk túl sok üzemanyagot fogyaszt, a Red Bullnál azonban nem voltak hajlandóak követi az FIA iránymutatásait.
„Amikor Mr. Lom tájékoztatott minket arról, hogy álláspontjuk szerint több üzemanyagot fogyasztunk a kelleténél, nem értettünk egyet vele” – mondta Adrian Newey, a Red Bull főtervezője a meghallgatáson.
„Egyetlen csapat sem akar bírósági vitába keveredni, hogy aztán meg kelljen védenie magát, szóval, ha képesek vagyunk eleget tenni ezen kívánságoknak, akkor megtesszük, még ha nem is értünk egyet velük.”
„De aztán világossá vált, hogyha továbbra is megfelelünk ezeknek az irányelveknek, pozíciókat veszítünk.”