A Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey szerint sötét korszak várhat a Forma-1-re, ha nem sikerül mihamarabb biztosítani azt, hogy a motorok nagyjából azonos teljesítményre legyenek képesek.
A Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey szerint sötét korszak várhat a Forma-1-re, ha nem sikerül mihamarabb biztosítani azt, hogy a motorok nagyjából azonos teljesítményre legyenek képesek.
Newey jövőre már csak tanácsadóként segíti a Red Bull munkáját, bevallása szerint ugyanis rendkívül elégedetlen a Forma-1 jelenlegi, szigorú szabályaival. A szakember úgy véli, komoly problémák várhatnak a száguldó cirkuszra, ha a motorokkal kapcsolatos regulákat nem szedik rendbe.
“A jelenlegi szabályok motororientáltak” – mondta a Red Bull szakembere.
“Egy bizonyos ponton a következő évek során leülepedik majd a helyzet. De súlyos veszély áll fent a következő 18 hónapban esedékes folyamatos befagyasztás miatt, mert nem tudjuk, mi történik akkor, ha egy gyártónak végül meglehetősen nagy előnye marad.”
“Mi van akkor, ha megmarad az a bizonyos előny, és a többiek feladják? Én nem úgy látom, hogy ez most egy megnyugtató helyzet. Véleményem szerint a szabályokat alaposan újra kellene gondolni.”
A Forma-1-es motorgyártóknak idén, év elején kellett homologizálniuk idei erőforrásaikat, és csupán a megbízhatóság érdekében hajthatnak végre változtatásokat.
Télen azonban a gyártók újratervezhetik majd bizonyos alkatrészeiket, hogy megbizonyosodjanak arról, jobb formában várhatják a 2015-ös idényt.
Az évek előrehaladtával azonban egyre több elem fejlesztésének befagyasztására kerül sor, ami azt jelent, hogy nehéz lesz felzárkóznia annak, aki hátrányba kerül.
Korábban, a V8-as érában a motorfejlesztések befagyasztása azért működött hatékonyan, mert az egyes gyártók aggregátjai között meglehetősen alacsony volt a teljesítménybeli különbség.