Romain Grosjean bízik abban, hogy a Lotus F1 istálló le tudja másolni a Brawn GP egykori tettét, és jövőre harcba szállhat a bajnoki címért.
Romain Grosjean bízik abban, hogy a Lotus F1 istálló le tudja másolni a Brawn GP egykori tettét, és jövőre harcba szállhat a bajnoki címért.
A Lotus a tavalyi évben remekül teljesített, harcban volt a Ferrarival a konstruktőri bronzéremért, ám idén messze alulmúlja önmagát, és csak néhány pontszerző helyre futotta versenyzőinek az első tizenegy futamon.
A Brawn istálló 2009-ben mind az egyéni, mind a konstruktőri címet bezsebelte – szinte a semmiből – mikor Ross Brawn átvette a Honda istállót, miután a japán autógyártó bejelentette, hogy kiszáll a Forma-1-ből.
Grosjean bízik abban, hogy ezt csapata is megismételheti – jóllehet az utóbbi időben többször is arról lehetett hallani, hogy jövőre elhagyja az enstone-i alakulatot.
„Versenyeket akarok nyerni a közeljövőben, és ezen dolgozunk keményen” – mondta a francia pilóta, aki továbbra is állítja, nyitott szemmel jár és még nem döntött arról, hol folytatja pályafutását.
„Ha megnézzük Jenson (Buttont) 2008-ban, egyszerűen szenvedett a Hondával, aztán Brawn névre váltott az alakulat – ugyanaz a csapat volt, más név alatt – és egyik pillanatról a másikra világbajnok lett.”
„A nehéz évek is részei a karrierednek, ezt el kell fogadnod és nem szabad, hogy frusztráljon.”
„A Brawn istállónak ott volt a dupla diffúzora, egy nagyon ügyes találmány. Nem tudom, hogy lesz-e ilyen találmány a jövő évben, de 99.99 százalékosan tudom, hogy a Lotus jobb lesz jövőre.”
Grosjean azt is elmondta, hogy leginkább a fékek miatt szenved az idei évben, és ha ezen javítani tudna a csapat, biztos abban, hogy eredményesebb lehetne.
„Jelenleg még mindig szenvedek egy kicsit a fékekkel” – árulta el.
„Természetesen kisebb a leszorítóerő, mint a tavalyi évben, keményebbek a gumik és a fékekre nagyon érzékeny vagyok. Ezen a téren még van mit dolgoznunk.”
„Szeretem, ha egyenletes az autó teljesítménye, szóval úgy építem fel a hétvégémet, hogy azt mondom: a következő körben három méterrel később fékezek, de ha ez nem működik, akkor tizedeket veszítek.”
„Most, egy másodpercet veszítek, mert szélesen fordulok. Szenvedek emiatt, szóval sok esetben másképpen kell hozzáállnom a vezetéshez, másképpen kell kihajtanom a pályára.”