Számos kérdésben hozott döntést szerdai, dohai ülésén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) – ennek megfelelően például 21 futamos lesz a 2015-ös bajnokság.
Számos kérdésben hozott döntést szerdai, dohai ülésén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) – ennek megfelelően például 21 futamos lesz a 2015-ös bajnokság.
A sportot irányító testület által kiadott hivatalos közlemény szerint Korea visszakerült a Forma-1-es naptárba: a futamot a jelenlegi tervek szerint május 3-án tartják majd, egy héttel a Spanyol Nagydíj előtt.
Ezzel 21 futamosra bővült a 2015-ös kalendárium, arról ugyanis már korábban döntés született, hogy jövőre ismét ellátogat Mexikóba a száguldó cirkusz.
Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj időpontja nem változott: a bajnokság első versenyhétvégéjét március 13-15. között tartják majd, míg a szezonzáróra november 29-én kerül sor Abu Dhabiban.
A Magyar Nagydíjat július 24-26. között rendezik a Hungaroringen.
A Sportszabályzat számos pontját illetően döntés született még Dohában: eltörölték például az idei évre bevezetett duplapontos szisztémát, valamint elvetették a biztonsági autós periódusokat követő állórajtos javaslatot is – mindezt biztonsági aggályokkal indokolta a testület.
Azt követően, hogy a bajnokság utolsó versenyhétvégéin sikerrel vizsgázott az ún. virtuális biztonsági autós szisztéma, 2015-ben már élesben is használják a rendszert. Az ún. VSC-t akkor alkalmazzák majd, amikor dupla sárga zászlós jelzésre van szükség valamilyen veszélyhelyzet miatt a pályán – ilyenkor a versenyzőknek meghatározott sebességre kell lassítaniuk.
Változás, hogy amennyiben jövőre valamilyen okból kifolyólag félbeszakítanak egy futamot, a versenyautóknak nem a rajtrácson, hanem a bokszutcában kell felsorakozniuk.
Az FIA által kiadott közlemény említést tesz arról is, hogy amennyiben a 15 másodperces jelzést követően egy csapat valamely tagja vagy felszerelése a rajtrácson marad a felvezető kört megelőzően, az érintett autónak a bokszutcából kell rajtolnia. Amelyik versenyző ezt nem teszi meg, 10 másodperces stop and go büntetést kap a futamon.
Fontos változás, hogy a teljes erőforráscsere a jövőben nem jár majd büntetéssel – a versenybírók csak abban az esetben szankcionálnak, ha az erőforrás egyes komponenseit cseréli ki a csapat.
Az idei évre bevezetett 5 másodperces, kerékcserék során is letölthető időbüntetés mellé jövőre egy 10 másodperces büntetést is bevezetnek majd.
A sportot irányító testület a biztonság növelése érdekében is hozott döntéseket: ennek megfelelően, ha egy versenyzőt nem kellő körültekintés után engednek útjára a bokszkiállást követően, a pilóta 10 másodperces stop and go büntetést kap. További büntetés várható akkor, ha az érintett versenyző a stewardok megítélése szerint továbbmegy az autóval, noha tudja, hogy nem biztonságos körülmények közepette engedték útjára.
Az időmérős szisztémát a következők szerint határozta meg a WMSC: ha 24 autó áll fel a rajtrácsra, abban az esetben 7-7 versenyző búcsúzik a Q1-ben és a Q2-ben, ha 22, akkor 6-6, és így tovább.
A biztonsági autós szabályok is változtak némileg: a Safety Carnak most már nem kell majd megvárnia, amíg az utolsó lekörözött versenyautó is visszaveszi körét és felsorakozik a mezőny végére, a bokszba hajthat már akkor, amikor az utolsó lekörözött is visszavette körét az élen haladótól.
A Technikai Szabálykönyvben is lesznek változások: a versenyautók minimumsúlyát például 702 kg-ra emelték.
A WMSC mai ülésén meghallgatták annak a 10 szakemberből álló szakmai csoportnak a jelentését, mely Jules Bianchi szuzukai balesetét vizsgálta.
A Peter Wright által vezetett, és többek között a Ross Brawnt és Stefano Domenicalit is sorai között tudó bizottság egy 396 oldalas jegyzőkönyvet terjesztett a WMSC elé.