Egy lépéssel közelebb került az 1000 lóerős turbómotorok bevezetéséhez a Forma-1 azt követően, hogy a napokban, Genfben eredményes egyeztetéseket folytattak a sportág kulcsfigurái.
Egy lépéssel közelebb került az 1000 lóerős turbómotorok bevezetéséhez a Forma-1 azt követően, hogy a napokban, Genfben eredményes egyeztetéseket folytattak a sportág kulcsfigurái.
A Forma-1-ben szereplő motorgyártók ezen a héten ültek össze, hogy tárgyaljanak egy esetleges új motorformula bevezetéséről. A Forma-1 teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone leszögezte, erősebb, hangosabb és olcsóbb motorokat szeretne a jelenlegieknél, és könnyen lehet, hogy 2017-re meg is valósulnak elképzelései.
Lapunk értesülései szerint az Erőforrás Munkacsoport és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által folytatott egyeztetések eredményesek voltak, így néhány éven belül valóban több mint 1000 lóerős versenyautók küzdhetnek egymással a Forma-1-ben.
Az 1000 lóerőt állítólag el lehetne érni anélkül, hogy teljesen át kelljen tervezni a jelenlegi V6-os turbómotorokat: ehelyett növelnék az üzemanyag-átfolyás mértékét, a fordulatszámot, és kisebb módosításokat eszközölnének az erőforrások tervezésében.
A javaslatokat a hónap későbbi részében a Forma-1 technikai igazgatói is megvitatják majd, és napirendi pontként tárgyalják a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén is.
A motorgyártók szeretnék megtudni a csapatoktól, hogy pusztán a motorerő növelése-e a cél, vagy az erőforrásokat szeretnék hangosabbá is tenni – ez utóbbi ugyanis további változtatásokat követel meg.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap a hét elején arról számolt be, információi szerint 2017-ben gyökeres változás állhat be a Forma-1-ben, nemcsak a motorok lesznek ugyanis erősebbek és hangosabbak, de a versenyautók is sokkal robosztusabbak, agresszívebbek lesznek: szélesebb gumikat, valamint jóval kevesebb aerodinamikát terveznek a sportág elöljárói.