A Forma-1 Stratégiai Csoportjának csütörtöki ülését követően a királykategória csapatai zöld utat kaptak arra, hogy a 2017-es évadra jóval robosztusabb, 1000 lóerős versenyautókat építsenek.
A Forma-1 Stratégiai Csoportjának csütörtöki ülését követően a királykategória csapatai zöld utat kaptak arra, hogy a 2017-es évadra jóval robosztusabb, 1000 lóerős versenyautókat építsenek.
A párizsi ülésen az érintettek – köztük a Forma-1 csapatai, a kereskedelmi jogok birtokosa és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselői – részletesen megtárgyalták, a következő két évben milyen úton-módon javítanak a versenyautók sebességén és kinézetén.
Habár még bőven van min finomítani, a szabályok már 2016-ban elkezdenek átalakulni, 2017-ben pedig már a jelenlegi V6-os hibrid erőforrásokat is mintegy 1000 lóerősre fejlesztik – többek között az üzemanyag-átfolyás mértékének maximalizálásával.
Éppen ezért a Forma-1 négy motorgyártóját – a Mercedest, a Ferrarit, a Renault-t és a Hondát – most arra kérték, a következő néhány hétben részletes tervekkel álljanak elő ezzel kapcsolatban.
A Ferrari javaslatát – miszerint változtassanak a motorformulán, és vezessék be a V8-as biturbós motorokat – elutasította a Stratégiai Csoport, egészen pontosan a Mercedes és a Honda.
Nemcsak a motorok lesznek erősebbek, az autók is sokkal szebb és agresszívebb kinézetet kapnak: növelik a leszorítóerőt, valamint a szélesebb gumik bevezetését is megvizsgálják már a jövő év vonatkozásában.
A csapatok technikai szakemberei hamarosan megvitatják majd ezeket az elképzeléseket, és még februárban összeülnek az FIA képviselőivel. Amennyiben sikerrel járnak az egyeztetések, az F1 Bizottságának február 18-i ülésén már el is fogadhatnak néhány szabályváltozást a 2016-os idényre.
Március 1-ig szimpla többségi szavazással lehet szabályváltozásokat eszközölni, ezt követően azonban már egyhangú támogatás szükséges mindehhez.
A Stratégiai Csoport tegnapi ülésére egyébként a Red Bull és a McLaren már konkrét rajzokkal érkezett meg az autók kinézetét illetően, ezeket pozitívan fogadták a résztvevő felek.
Christian Horner érvelt amellett is, hogy az új kinézetű autókat már a jövő évre megépítsék, a riválisok szerint azonban ez túl nagy lépés volna.