A korábbi Forma-1-es csapatfőnök, Giancarlo Minardi szerint a királykategória szűk látókörű nagycsapatai szégyellhetnék magukat, hogy megvétózták a Marussia 2015-ös visszatérését.
A korábbi Forma-1-es csapatfőnök, Giancarlo Minardi szerint a királykategória szűk látókörű nagycsapatai szégyellhetnék magukat, hogy megvétózták a Marussia 2015-ös visszatérését.
A tavalyi szezon végén felszámolás alá került istálló befizette a nevezési díjat az idei esztendőre, és azt szerette volna elérni, hogy tavalyi versenygépének módosított változatával állhasson rajthoz 2015-ben.
A Stratégiai Munkacsoport múlt csütörtöki ülésén azonban a Marussia nem kapta meg a riválisok egyhangú támogatását, a Force India ugyanis nem értett egyet a kérdésben.
„Abszurd és egyáltalán nem sportszerű viselkedés volt” – mondta Giancarlo Minardi.
„Ha megszabadulnak ettől a két csapattól – a Marussiától és a Caterhamtől –, akkor bizony megrövidül a rajtrács. Ebből pedig azt következik, hogy az utolsó rajtsort nagyobb költségvetéssel és ambíciókkal rendelkező csapatok kapják – ennek pedig kereskedelmi következményei is lesznek.”
Minardi azt mondja, a jelenlegi helyzet a ’90-es évek közepére emlékezteti, amikor ő maga is keményen küzdött azért, hogy kiscsapata életben tudjon maradni a nagyok mellett.
„Ez az egész a ’96-’97-es szezonokra emlékeztet engem, amikor nagyon keményen kiálltam a kiscsapatok mellett. Ha ezek a csapatok nem lennének, az utolsó sort elkerülhetetlenül nagy gyártók kapnák. A jelenlegihez hasonló helyzet a 2000-es években többször felütötte már a fejét. A gyártók nem akarnak évekig várni arra, hogy jó eredményeket érjenek el, vannak ugyanis üzleti elképzeléseik rövid távon.”
„Remélem, hogy a Marussiával kapcsolatos szavazás nem a végső döntés.”