Nem volt könnyű a hétvége kezdete a Mercedes számára – habár a Maláj Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésen az ezüstnyilak versenyzői közül került ki a győztes, sem Lewis Hamilton, sem Nico Rosberg nem volt teljesen elégedett a pénteki két szabadedzést követően.
Nem volt könnyű a hétvége kezdete a Mercedes számára – habár a Maláj Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésen az ezüstnyilak versenyzői közül került ki a győztes, sem Lewis Hamilton, sem Nico Rosberg nem volt teljesen elégedett a pénteki két szabadedzést követően.
Hamilton az első tréningen motorproblémákkal küzdött, ezért kénytelen volt az edzés jelentős részét a bokszban tölteni, majd a magyar idő szerint 7 órakor kezdődő gyakorláson is telemetria-gondok jelentkeztek a Mercedesnél, ezért csak 16 kört teljesített.
Ez azonban éppen elég volt ahhoz, hogy a brit az élre repítse a Mercedest, így 1:39.790-es idővel ő volt a leggyorsabb Kimi Räikkönen előtt.
„A fiúk fantasztikus munkát végeztek, hogy újra mindent sikerült rendbe hozni, ezért nagyon hálás vagyok nekik. Ez az a pálya, ahol a gumik kezelése nagyon trükkös – így fontos volt, hogy körözni tudjunk” – mondta Hamilton.
A regnáló világbajnok hozzátette, úgy érzi, ez még nem a maximum, így mindenképpen hosszú út áll előttük a vasárnapi versenyig.
„Nem volt könnyű, de a legjobbat tudtam kihozni a lehetőségekből. Ám még hosszú az út, ez még nem az, amire szükségem lenne.”
A második szabadedzésen Räikkönen kevesebb, mint 4 tizedmásodperccel maradt le Hamiltontól. A brit úgy nyilatkozott, meglepte őt a Ferrari teljesítménye.
„Meglepődtem, hogy milyen jók a Ferrarik, de a gyorskörömön még nem teljesítettem a maximumon. Meg vagyok győződve arról, hogy még hozzá tudok ehhez tenni valamit.”
Nico Rosbergnek – aki az első szabadedzésen bizonyult a leggyorsabbnak – szintén több problémával kellett szembenéznie a két szabadedzésen. Elmondása szerint a legnagyobb gond a gumikkal, illetve a hőséggel volt.
„Azt gondoltam, hogy idén kevesebbet fogunk szenvedni a gumikon, mint a tavalyi Maláj Nagydíjon. Eddig azonban nem így néz ki” – mondta a német.
„Nem volt könnyű, az autóban hihetetlenül nagy forróság volt. Közel ülünk az aszfalthoz, így érezni a hőséget a kasztnin keresztül. A 60 fokos pályahőmérséklet közvetlenül a pilótafülkébe áramlott.”