A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner attól tart, motorpartnerük, a Renault a következő idény végén hátat fordít a királykategóriának, amennyiben nem változnak a motorokra vonatkozó szabályok.
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner attól tart, motorpartnerük, a Renault a következő idény végén hátat fordít a királykategóriának, amennyiben nem változnak a motorokra vonatkozó szabályok.
Azt követően, hogy az elmúlt év során a csapatok találtak egy kiskaput a motorfejlesztésekre vonatkozó szabályokban, az idei idény során lehetőség van arra, hogy a gyártók folyamatosan javítsanak V6-os erőforrásaikon.
2016-ra azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pontosított a regulákon, ennek értelmében pedig február 28. után már nem lesz lehetőség a motorfejlesztésekre.
Miután a Mercedes jelenleg dominál, a Ferrari, a Renault és a Honda mindent megtesz azért, hogy mihamarabb felzárkózzon.
Közülük jelenleg a Renault és a Honda van a legnehezebb helyzetben, hiszen e két gyártó úgy a teljesítményt, mint a megbízhatóságot tekintve küszködik.
Christian Horner szerint pedig emiatt a Renault akár hátat is fordíthat a Forma-1-nek, ha a szabályok nem változnak.
Amikor az AUTOSPORT című angol szaklap munkatársa arról faggatta a Red Bull csapatfőnökét, véleménye szerint a Mercedesnek kellene-e engednie, az így felelt: „Nyilvánvalóan nem kell, de az a helyzet, hogy ez egy igencsak bizonytalan pont a Renault F1-es jövője szempontjából.”
„Ha valóban befejeződnek a fejlesztések februárban, akkor lényegében el is köszönhetünk tőlük.”
„A Mercedesnek egy kicsit felnőttesebben kellene gondolkodnia a kérdésben, mint ahogy az FIA-nak is – figyelembe kellene venniük, mi szolgálja a Forma-1 érdekeit. Ha a Forma-1 megengedheti magának, hogy elveszítsen egy motorgyártót, akkor nyugodtan ragaszkodjanak a február 28-i időponthoz.”
Miután 2020-ig évről-évre csökken majd a felhasználható fejlesztési zsetonok száma, Horner szerit a jövő februári határidő még fájdalmasabb lehet.
„A Renault szempontjából ez a lehető legrosszabb dolog, hiszen lényegében örökre befagyasztják a motorokat. Mivel ezek a szabályok még meglehetősen éretlenek, jobb volna, ha – akárcsak idén – szezon közben is lehetne fejleszteni.”
Horner szerint a Kanadai Nagydíjon szembetűnő volt a Mercedes fölénye – a legjobb tíz között ugyanis hét Mercedes-motoros autó zárt.
„A Force India és a Lotus autóihoz talán Melbourne óta nem nyúltak, egyszerűen csak egy másik pálya volt. A motorok közti különbség jóval szembetűnőbb volt itt, és sajnos a következő, ausztriai versenyen is így lesz – az a pálya ugyanis talán a leginkább motorigényes helyszín a naptárban.”
„Még ha jó is a kaszni és a versenyző, az sem kompenzálja a motorerőt.”