A Williams istálló brazil pilótája, Felipe Massa elárulta, fogalma sincs arról, csapata miért küszködött annyira a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon.
A Williams istálló brazil pilótája, Felipe Massa elárulta, fogalma sincs arról, csapata miért küszködött annyira a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon.
Bár Silverstone-ban Massa és csapattársa, Valtteri Bottas még a Mercedesekkel csatáztak a mezőny elején, a Hungaroringen egyikük sem tudott pontot szerezni: a brazil tizenkettedik, finn csapattársa pedig csak tizenharmadik lett.
„A tempónk nagyon-nagyon rossz volt. Nem tudom, miért” – mondta csalódottan Massa.
„Lassúak voltunk, főleg én a forgalomban, a közepes keverékű gumikkal. Egyszerűen nem tudtam jól vezetni, az autónak nem volt tapadása.”
„Szerintem a legjobb etapunk talán az utolsó volt, amikor a lágy gumikkal tiszta pályán mehettem, de még akkor sem voltam valami gyors.”
„Sokat küszködtem a tempóval, egyáltalán nem volt jó.”
A Williams egyébként nem számított arra, hogy különösen ütőképes lesz a kanyargós Hungaroringen, miután a monacói utcai pályán sem tudtak pontot szerezni autói.
Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős főmérnöke azonban azt mondta, azért aggasztó a helyzet, mert az időmérőn még relatíve jól szerepeltek – Bottas a hatodik, Massa a nyolcadik rajtkockát szerezte meg.
„Nem hiszem, hogy azon kellene elkezdenünk gondolkodni, hogy a pálya vonalvezetése, illetve lassú természete miatt történt mindez” – mondta a szakember.
„Tudtuk, hogy nem ez lesz a kedvenc pályánk, de egész hétvégén nem voltunk olyan rosszak, mint vasárnap. Szóval pontosan meg kell értenünk, mi volt a gond.”
„Az alacsonyabb hőmérséklet miatt a gumikkal sokkal jobban szenvedtünk, jobban szemcsésedtek, szóval ezt is meg kell vizsgálni.”
Massa kifejtette, a problémák ellenére optimistán várja a folytatást.
„100 százalékig biztos vagyok abban, hogy egyszeri alkalom volt. Nem hiszem, hogy minden versenyen ezt látjuk majd. De meg kell értenünk, mert lesznek még ilyen jellegű pályák, például a szingapúri. Szóval minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk azért, hogy az autó a lehető legversenyképesebb legyen.”