A nagy fejlesztési csomagok ideje lejárt - F1VILÁG.HU

A nagy fejlesztési csomagok ideje lejárt

HIRDETÉS

Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója azt mondja, elmúltak már azok az idők, amikor a Forma-1 csapatai egyes versenyhelyszínekre nagy fejlesztési csomagokkal érkeztek.


Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója azt mondja, elmúltak már azok az idők, amikor a Forma-1 csapatai egyes versenyhelyszínekre nagy fejlesztési csomagokkal érkeztek.

Az F1-es istállók tradicionálisan a szezon első európai helyszínére, Spanyolországba szoktak komoly újításokkal felvértezett versenyautókkal érkezni, majd a nyári szünetet követően további fejlesztésekkel szokott gyarapodni a paletta.

A csapatok azonban eközben folyamatosan visznek pályára kisebb-nagyobb újításokat, ami azt mutatja, manapság már sokkal inkább a folytonosságról, mint az egyszeri, komolyabb előrelépésekről szól az autófejlesztés.

„Ausztria ebből a szempontból mondhatni anomália volt. Nem a nagy fejlesztési csomagok világát éljük, az már ódivatú” – mondta Pat Symonds, kinek csapata, a Williams a Red Bull Ringen jelentős újításokat vitt pályára még júniusban.

„Arról volt szó, hogy volt számos olyan komponensünk, melyek Ausztriára álltak össze. Egyszerűen az új hátsó szárny nem passzolt volna a régi padlólemezhez, szóval az új padlólemezt is ugyanakkor kellett pályára vinnünk.”

„Szóval egy csomag lett belőle végül, de alapvetően manapság már arról van szó, hogy minden versenyre viszünk egy kis fejlesztést, és ezt szándékozzuk tenni folyamatosan.”

Az idei szezonból még kilenc futam hátravan, a Williams célja pedig nem más, minthogy folyamatosan javítson jelenlegi modelljén – az idén elvégzett fejlesztések ugyanis jövőre is hasznosak lehetnek.

„Rengeteg újításunk lesz még, és a szélcsatornában is eltöltünk még sok időt. Mivel jövőre nem lesznek nagy változások, rengeteg úgynevezett evolúciós munkát végzünk.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A nagy fejlesztési csomagok ideje lejárt
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!