Nem kevesebb, mint 168 rajtpozíciónyi büntetés lett hivatalosan kiszabva a hétvégi Olasz Nagydíjon, így brutálisan megkavarták a rajtrács második felét a sportfelügyelők.
Nem kevesebb, mint 168 rajtpozíciónyi büntetés lett hivatalosan kiszabva a hétvégi Olasz Nagydíjon, így brutálisan megkavarták a rajtrács második felét a sportfelügyelők.
A McLaren, a Toro Rosso és a Red Bull csapatai között lett kiosztva a büntetések nagy része, miután számos motorcserét hajtottak végre az említett alakulatok, egyesek taktikai, másik megbízhatósági problémák miatt, hiszen sem a Honda, sem a Renault nem áll a helyzet magaslatán napjainkban.
Mindez azt is jelenti, hogy a Manor pilótái, Will Stevens és Roberto Merhi a 13., illetve a 14. helyről vághatnak neki a vasárnapi megmérettetésnek, a büntetés miatt hátrébb sorolt pilóták előtt.
A mezőny végéről induló hatos egyike sem tudta „letölteni” teljes büntetését, hisz Daniel Ricciardót például 50 rajtpozícióval sorolták hátrébb számos motorcseréje miatt, így ő fog a mezőny utolsó előtti pozíciójából indulni, hiszen szám szerint az ő büntetése a legnagyobb.
Utolsóként egyébként Max Verstappen indulhat, aki mért kör nélkül fejezte be az időmérőt, majd meg is büntették egy áthajtásos büntetéssel, amiért az első etapban leszakadt a motorborítás autójáról, amit a csapat a nagy sietségben nem rögzített megfelelően.
Az egyetlen nem technikai probléma miatt büntetett versenyző Marcus Ericsson, aki egy három rajthelyes büntetést kapott, amiért feltartotta a Force India pilótáját, Nico Hülkenberget az időmérőn.
Mivel Carlos Sainz – aki a 13. helyre kvalifikálta magát – motorcsere miatt büntetést kapott, a Sauber pilótája, Ericsson csak két helyet rontott, és a 10. helyett a 12. pozícióból indulhat.
A büntetések teljes listája:
Ericsson: 3 rajthely feltartásért
Button: 5 rajthely, 9. motor használata
Alonso: 10 rajthely, 9. motor használata
Sainz: 35 rajthely, 5. és 6. motor használata + 5. turbó, MHU-K és MGU-H használata
Kvyat: 35 rajthely, 6. és 7. motor használata + 5. és 6. turbó + váltó használata
Ricciardo: 50 rajthely, 6. motor és 5. turbó, MGU-K és MGU-H használata + 7. motor és 6. turbó, MGU-K és MGU-H használata
Verstappen: 30 rajthely, 7. motor és 5. turbó, MGU-K használata + a 6. motor plombájának feltörése.