Az FIA kész lemondani a független motorról, ha... - F1VILÁG.HU

Az FIA kész lemondani a független motorról, ha…

HIRDETÉS

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt úgy nyilatkozott, ha a Forma-1 motorgyártói beleegyeznének abba, hogy olcsóbbá teszik V6-os erőforrásaikat, a sportot irányító testület elállna tervét, miszerint egy független gyártót hoz a királykategóriába.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt úgy nyilatkozott, ha a Forma-1 motorgyártói beleegyeznének abba, hogy olcsóbbá teszik V6-os erőforrásaikat, a sportot irányító testület elállna tervét, miszerint egy független gyártót hoz a királykategóriába.

Az FIA jelenlegi tervei szerint azt szeretné, ha már 2017-től elérhető lenne egy független erőforrás azon csapatok számára, melyek nem tudnak megállapodni egyetlen jelenlegi gyártóval, vagy egész egyszerűen túl drágának tartják a hibrid erőforrásokat.

Ha a szövetség terveit a Forma-1 részvényesei is támogatják, akkor hamarosan el is készülhet az olcsóbb aggregát, mely évi mintegy 6-7 millió dollárba kerülne csak a csapatoknak.

Egyes csapatok szerint azonban komoly kockázattal járhat, ha két különféle motortípust szerepeltetnek az F1-ben.

Jean Todt, az FIA elnöke éppen ezért világossá tette, ha a jelenlegi motorgyártók hajlandóak arra, hogy évi 12 millió dollárban maximalizálják erőforrásaik árát, boldogan sutba dobja az elképzelést.

„Ezt a 12 millió dollárt én egy elfogadható összegnek tartom – függetlenül attól, hogy így is rengeteg pénzről beszélünk” – mondta a francia szakember.

„Nem az én felelősségem a gyártók költségvetése. De szerintem ez egy korrekt összeg, ami szerintem a partnercsapatok számára is elfogadható volna.”

Nemrég a Forma-1 legpatinásabb csapata, a Ferrari vétózta meg az FIA azon törekvéseit, miszerint évi 12 millió dollárban maximalizálják a csapatok motorköltségeit.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az FIA kész lemondani a független motorról, ha…
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!