Bár egy jóval kompaktabb erőforrással készül a 2016-os évre a Honda, a vállalat motorsport-igazgatója, Arai Jaszuhisza elárulta, egy jóval nagyobb turbófeltöltőre lesz szükségük az idei esztendőben.
Bár egy jóval kompaktabb erőforrással készül a 2016-os évre a Honda, a vállalat motorsport-igazgatója, Arai Jaszuhisza elárulta, egy jóval nagyobb turbófeltöltőre lesz szükségük az idei esztendőben.
A japán gyártó számára kiábrándítóan alakult az elmúlt idény, V6-os hibrid erőforrása ugyanis nemcsak gyengének, de megbízhatatlannak is mutatkozott. Nemcsak az energia-visszanyerő rendszerrel, de a turbó tervezésével is problémák voltak – ezt próbálja meg orvosolni a Honda.
„A méret miatt kevésbé volt hatékony. Kicsi volt a mérete, szóval a motornak nagynyomású levegőre volt szüksége. Ez azt jelenti, hogy a magas fordulatszám – a 120 ezres percenkénti fordulat – korlátozó tényező.”
Arai azt mondja, magán az erőforráson nem kell jelentős mértékben változtatni, hogy nagyobb turbót tudjanak alkalmazni 2016-ban.
„Nem lesznek nagy változások. Továbbra is kompakt kialakításunk lesz, de tudom, hogy a turbófeltöltőnek nagyobbnak kell lennie. Szóval a koncepció marad, de az égéstér belsején változtatunk, vagy kisebbítünk néhány alkatrészt, ami nagy kihívás.”
A szakember hozzátette, tavaly kicsit mellélőtt a célokkal, idén azonban mindenképp szeretné, ha legalább az időmérők utolsó etapjaiba beverekednék magukat.
„A 2015-ös előszezoni tesztek előtt azt mondtam, hogy dobogót akarok, és mindenki azt mondta erre, hogy túl nagy a szám. Most is remélem, hogy összejön a dobogó, de azt nem tudom megmondani, mikor, vagy melyik versenyen.”
„Mindenki abban reménykedik, hogy jó helyzetben leszünk. Az első lépés tehát a Q3.”